به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، سیدعلی اسد اظهار داشت: محور هراز یکی از شریانهای مهم مازندران است که این استان را به پایتخت کشور متصل کرده و از آنجا که این محور دارای قدمتی تاریخی بوده طبیعی است که مشخصات و درجه آن با شرایط حملونقل و ترافیک امروز مطابقت نداشته باشد.
وی یادآور شد: از این رو عملیات تعریض و چهار خطه شدن آن از سال 1386 عملیاتی و اجرایی شد.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در خصوص اقدامات راهسازی در محور هراز عنوان کرد: با اختصاص 460 میلیارد ریال اعتبار از محل فروش سهام، عملیات ارتقا و تعریض محور هراز شتابی مضاعف گرفت.
وی ادامه داد: در سالهای گذشته این اداره کل توانسته 40 کیلومتر از محور ارتباطی هراز را با ایجاد باند سبقت و چهار خطه تعریض کرد.
اسد تصریح کرد: در حال حاضر نیز 70 کیلومتر از تعریض این محور در حال انجام بوده که با انجام این عملیات شاهد کاهش تصادفات و سوانح رانندگی در این محور مهم و حیاتی استان هستم.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: این اداره کل علاوه بر عملیات راهسازی در حال حاضر عملیات احداث هشت دستگاه پل بزرگ و همچنین 13 دستگاه تونل را در سطح این محور به اتمام رساند.
اسد در خصوص بکارگیری نیروی انسانی و ماشینآلات راهسازی در این محور اظهار داشت : در حال حاضر بیش از 700 نفر نیروی انسانی با 432 دستگاه از انواع ماشینآلات راهسازی، شش دستگاه سنگشکن و هفت دستگاه بتنساز در سطح محور هراز مشغول عملیات تعریض و چهار خطه هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در ادامه کمبود اعتبارات را عاملی مهم در جهت کندی پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی این محور دانست و تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر مشکلاتی از قبیل نبود مصالح مرغوب، شرایط خاص آب و هوایی و جغرافیایی منطقه، کمبود اعتبارات و منابع مالی مناسب شرایط کاری را در این محور با مشکل جدی مواجه کرده است.
وی با اعلام رضایت از اجرای عملیات تعریض محور هراز عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به حضور مهندسان متعهد و کار آزموده در محل پروژه امید آن است تا هرچه زودتر شاهد بهرهبرداری نهایی از پروژه بوده چرا که حق مردم ایران اسلامی است که جادههایی ایمن و استاندارد داشته باشند.
انتهای پیام/2296/ح/ض1002