اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هماهنگی درس دفاع مقدس در دانشگاه‏‌های استان تهران خبر داد

احتمال افزایش رشته‌‏های تحصیلی دوره کارشناسی با موضوع دفاع مقدس

مسئول هماهنگی واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه‌‏های استان تهران از برنامه‏‌ریزی برای اضافه شدن رشته‏‌های جدید دانشگاهی در مقطع کارشناسی با موضوع دفاع مقدس خبر داد.

احتمال افزایش رشته‌‏های تحصیلی دوره کارشناسی با موضوع دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی‏‌اصغر محسن‏‌شیخی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‏‌اندیشی اساتید درس دفاع مقدس و رؤسای دانشگاه‌‏های آزاد اسلامی شرق استان تهران، در دانشگاه رودهن افزود: رشته‏‌هایی مثل علوم و معارف دفاع مقدس، مهندسی دفاع مقدس، فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس و پزشکی دفاع مقدس در دست بررسی است و در صورت تصویب به رشته‏‌های تحصیلی دانشگاه‏‌های کشور در مقطع کارشناسی اضافه خواهد شد.

وی هدف از تعریف این رشته‌‏های تحصیلی را انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌‏های بعد خواند و بیان کرد: برای ماندگاری و حفظ این ارزش‌‏ها و آثار و برکات باید بهترین برنامه‏‌ریزی‏ها را انجام دهیم.

در ادامه این جلسه، اساتید واحد درسی دفاع مقدس به بیان دیدگاه‏‌ها، نظرات و انتقادات خود در این زمینه پرداختند و مقرر شد تا در صفحه‏‌آرایی و طرح روی جلد کتاب درسی دفاع مقدس تغییرات مثبتی به وجود آید.

همچینن مقرر شد؛ کلاس درس دفاع مقدس بیشتر شکل روایتی داشته و اساتید سعی در جلب مشارکت دانشجویان در این درس داشته باشند.

از جمله وظایفی که برای اساتید این درس مشخص شد، ضبط تصویری کلاس‏‌ها و ارائه آن به مرکز رسیدگی و هماهنگی واحد درسی دفاع مقدس شمال‏‌شرق استان تهران، واقع در بنیاد حفظ آثار دماوند بود.

همچنین انجام پروژه‏‌های تحقیقاتی و تصویری با موضوع دفاع مقدس با همکاری اساتید و دانشجویان از دیگر تأکیدات این جلسه بود.

در پایان جلسه، رؤسای دانشگاه‏‌های آزاد بومهن، پردیس، رودهن، دماوند و فیروزکوه، قول مساعدت و یاری در زمینه تأمین امکانات و تجهیزات کلاس درس دفاع مقدس را دادند.

انتهای پیام/2568/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول