اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رویکرد پژوهشی

کتاب امید و رسانه منتشر شد

کتاب امید و رسانه با رویکرد پژوهشی در مبانی، ابعاد و راهبردهای امیدآفرینی اجتماعی در رسانه ملی منتشر شد.

کتاب امید و رسانه منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، این کتاب به قلم سید مجید امامی و حسین مهربانی فر در مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.

این کتاب مشتمل بر پنج فصل اصلی کلیات، ادبیات پژوهش و چارچوب نظری، داده‌های پژوهش، راهبردها و سیاست‌ها و نتیجه‌گیری و ارائه پیشنهاد است.

زیرساخت‌ها و بسترهای امید، برجسته سازی، روان شناسی امید، سرمایه اجتماعی، نظریه اقتدارگرا، نظریه رسانه‌های آزاد، الگوی کمونیستی، الگوی رسانه توسعه بخش، موانع امید و امیدواری، بایدها و نبایدها، نظریه تأثیر پیام‌های ارتباطی و مهدویت و انتظار از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.

این کتاب سعی کرده پس از ترسیم ابعاد مفهومی و نظری امید در نظریه اجتماعی مدرن، به واکاوی دلالت‌های دینی در این خصوص بپردازد و شبکه معنایی منسجمی را در حوزه امید و امیدآفرینی طراحی کند.

آنگاه با کمک گفتار پژوهشی صاحب نظران و استفاده از مدل‌های برنامه‌ریزی فرهنگی - ارتباطی به پیشنهاد مجموعه‌ای از سیاست‌ها و راهبردهای قابل پیگیری توسط سازمان صدا و سیما بپردازد تا راهنمای ماموریت خطیر رسانه در دهه پیشرفت و عدالت در راستای زیرساخت تحول باشد.

انتهای پیام/2258/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول