به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما، این کتاب به قلم سید مجید امامی و حسین مهربانی فر در مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.
این کتاب مشتمل بر پنج فصل اصلی کلیات، ادبیات پژوهش و چارچوب نظری، دادههای پژوهش، راهبردها و سیاستها و نتیجهگیری و ارائه پیشنهاد است.
زیرساختها و بسترهای امید، برجسته سازی، روان شناسی امید، سرمایه اجتماعی، نظریه اقتدارگرا، نظریه رسانههای آزاد، الگوی کمونیستی، الگوی رسانه توسعه بخش، موانع امید و امیدواری، بایدها و نبایدها، نظریه تأثیر پیامهای ارتباطی و مهدویت و انتظار از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.
این کتاب سعی کرده پس از ترسیم ابعاد مفهومی و نظری امید در نظریه اجتماعی مدرن، به واکاوی دلالتهای دینی در این خصوص بپردازد و شبکه معنایی منسجمی را در حوزه امید و امیدآفرینی طراحی کند.
آنگاه با کمک گفتار پژوهشی صاحب نظران و استفاده از مدلهای برنامهریزی فرهنگی - ارتباطی به پیشنهاد مجموعهای از سیاستها و راهبردهای قابل پیگیری توسط سازمان صدا و سیما بپردازد تا راهنمای ماموریت خطیر رسانه در دهه پیشرفت و عدالت در راستای زیرساخت تحول باشد.
انتهای پیام/2258/ر/آ3004