اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره شیلات رودسر خبر داد

فعالیت 100 مزرعه پرورش ماهی در رودسر

رئیس اداره شیلات رودسر از فعالیت بالغ بر 100 مزرعه پرورش ماهی در رودسر خبر داد.

فعالیت 100 مزرعه پرورش ماهی در رودسر

علی‌اکبر قربانیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر فعالیت شیلات را موجب تأثیرات مثبت روی توسعه پایدار، اشتغالزایی و رونق اقتصادی این شهرستان دانست.

وی اظهار کرد: از سال 87 شیلات رودسر با هدف ارتقای خدمات به مردم در این شهرستان مستقر شده و فعالیت‌های کمی و کیفی خوبی داشته است.

این مسئول، با اشاره به فعالیت 13 تعاونی پره صیادی در رودسر، افزود: بالغ بر 942 نفر صیاد در رودسر از 20 مهر جاری فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی، با تصریح بر اینکه ظرفیت رودسر در زمینه آبزی‌پروری بسیار بالا و از جایگاه خوبی برخوردار است، گفت: با اجرای 14 طرح آبزی‌پروری در سال گذشته، از 330 تن تولید با 150 تن افزایش به 470 تن رسیده است.

رئیس اداره شیلات رودسر، از اجرای 13 طرح پرورش ماهی در سال جاری خبر داد و متذکر شد: 2 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح‌ها نیاز است تا 150 تن دیگر به میزان تولید آبزیان شهرستان اضافه شود.

وی، با بیان اینکه بالغ بر 100 مزرعه پرورش ماهی شامل پرورش ماهیان سردابی و گرمابی در سطح شهرستان رودسر فعالیت دارند، تصریح کرد:ظرفیت فعلی این مزارع 500 تن است که می‌تواند به بالای 650 تن ارتقای ظرفیت یابد.

قربانیا، صید سال گذشته شهرستان رودسر را 660 تن و به ارزش اقتصادی 80 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: اگر چه صید از دریا با کاهش چشمگیری مواجه بوده اما در صید ماهیان پرورشی با کمک آبزی‌پروری جبران کمبود برداشت لازم شده است.

وی، به رها سازی بالغ بر 8 میلیون قطعه بچه ماهی در دریا در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: آلودگی رودخانه‌ها و صید غیرمجاز ماهی از عوامل فشار در تولید ماهی است که باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/84001/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول