اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدجواد لاریجانی در مشهد:

نرمش قهرمانانه برای تحرک و دیپلماسی قوی‌تر رو به جلو مطرح شده است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: نرمش قهرمانانه برای تحرک و دیپلماسی قوی‌تر رو به جلو مطرح شده که امیدوارم حجت‌الاسلام روحانی از نعمت مشورت‌های با ارزش مقام معظم رهبری استفاده کند.

نرمش قهرمانانه برای تحرک و دیپلماسی قوی‌تر رو به جلو مطرح شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدجواد لاریجانی امشب در نشستی با عنوان روابط ایران و آمریکا که در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد، اظهار داشت: ما حقوق هسته‌ای خود را در تمام موارد در چارچوب NPT می‌خواهیم و شفافیت مورد نظر ما فقط در چارچوب NPT است.

وی درباره ارتباط با آمریکا بیان داشت: رابطه با ایالات متحده باید برنامه‌ای برای مدیریت دشمنی باشد نه طرحی برای بهبود در رابطه، برای مثال رابطه ما در اوایل انقلاب با چین سرد بود و نظام تصمیم گرفت این رابطه را متناسب کند که با سفر آیت‌الله خامنه‌ای در دهه 60 رابطه متناسب برقرار شد.

معاون بین‌الملل قوه قضائیه مشکل اساسی غرب را قدرتمندی ایران دانست و تصریح کرد: غربی‌ها برای جلوگیری از قدرت ایران از تمام فشارهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی استفاده کرده‌اند و در فتنه 88 ظلم بزرگی به ملت و نظام و رهبری تحمیل کردند ولی خداوند آن فتنه را دور و کور کرد و البته در انتخابات اخیر نیز طرح‌های عظیمی داشتند که به لطف خدا و تلاش‌های مقام معظم رهبری حماسه سیاسی به وقوع پیوست.

بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی است

این نظریه‌پرداز سیاسی گفت: بعد از انقلاب اسلامی دو پروسه اساسی ایجاد شد که اول جامعه‌ای بر اساس فکر اسلامی بود که در داخل به وقوع پیوست و در خارج نیز نهضت بیداری اسلامی اتفاق افتاد که البته با انقلاب متفاوت است؛ برای مثال در مصر نهضت اسلامی وجود دارد اما در ایجاد انقلاب با شیطنت‌های غرب موفق نبوده‌اند زیرا غربی‌ها درصدد تحمیل لیبرال دموکراسی برای کل مردم جهان هستند.

احمدی‌نژاد قصد دیدار با اوباما را داشت

لاریجانی با اشاره به رابطه با آمریکا در دولت‌های اخیر خاطر نشان کرد: در دولت هاشمی رفسنجانی گاهی حرف از مذاکره می‌شد و در دولت آقای خاتمی نیز تفسیر بیشتری از این رابطه انجام شد و در اواخر دولت احمدی‌نژاد حتی مطرح شد که مشکل ما با دیدار مستقیم با آمریکا حل می‌شود به طوری که شخص رئیس جمهور به دنبال دیدار مستقیم با اوباما بود و در خصوص احمدی‌نژاد باید گفت که او در اواخر، کفران نعمت کرد و این ظلمی در حق ملت و خودش بود که حتی به نظر من 70 درصد مشکلات سال پایانی دولت به خاطر شخص رئیس جمهور بود زیرا تمام تمرکزش برای رئیس‌ جمهوری آقای مشایی بود.

به جریان اصلاحات انتقادات جدی دارم

وی با بیان اینکه انتقادات و اشکالاتی در جریان اصلاحات وجود دارد، افزود: اسلام دینی بر اساس سه پایه است اول پویایی و زنده بودن اسلام است که در دوره آقای خاتمی روزنامه‌ها و برخی قلم به دستان اسلام را دین عصری دانستند که دوره آن تمام شده است.

به گفته وی، پایه دوم جامع بودن اسلام است که فقط در بخش خصوصی نیست بلکه بخش عمومی ما را نیز در بر می‌گیرد که بعضی از اصلاح طلبان دین را موضوعی خصوصی می‌دانستند.

لاریجانی گفت: پایه سوم هم جهانی بودن اسلام است که فرقی بین هیچ نژادی وجود ندارد و اسلام می‌تواند برای همه بشر راهنما باشد و صحبت من با جریان اصلاحات این است که اسلام باید بر اساس نظام مدنی بوده و مشروعیت آن بر اساس ولایت فقیه باشد، البته بعضی از دوستان اصلاح طلب متدین بوده و این مطالب را قبول دارند.

نرمش قهرمانانه به معنی تحرک و گامی به جلو است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه نرمش قهرمانانه را گامی به جلو و تحرک جدید دانست و گفت: منظور مقام معظم رهبری این است که یک تحرک جدید با توجه به شرایط داشته باشیم و امروز شما می‌بینید با تمام کمک‌های غرب و دلارهای نفتی هنوز در سوریه به توفیقی نرسیده‌اند که یکی از عناصر مهم این ناکامی جمهوری اسلامی ایران است و ایران در منطقه تنها کشوری است که در برابر زورگویی‌های آمریکا می‌ایستد.

لاریجانی افزود: بنابراین نرمش قهرمانانه برای تحرک و دیپلماسی قوی‌تر رو به جلو مطرح شده که امیدوارم حجت الاسلام روحانی از نعمت مشورت‌های با ارزش مقام معظم رهبری استفاده کند.

حقوق خود را در چارچوب NPT  می‌خواهیم

معاون بین‌الملل قوه قضائیه خاطرنشان کرد: نباید به بحث مذاکره برای مذاکره تاکید داشته باشیم و اگر من جای ظریف بودم هیچ دلیلی برای مذاکره با غرب نمی‌دیدم زیرا 1+5 باید به دنبال ایران باشد و همچنین ما حقوق خود را براساس مواد NPT به صورت کامل می‌خواهیم زیرا حق ماست و شفافیت و همکاری ما فقط باید در چارچوب NPT باشد.

گفت‌وگوی تلفنی اوباما با روحانی توطئه صهیونیست‌ها بود

لاریجانی گفت‌وگوی اوباما و حجت‌الاسلام روحانی را توطئه صهیونیست‌ها دانست و افزود: اگر این گفت‌وگو اتفاق نمی‌افتاد حمایت وسیع‌تری از رئیس جمهور انجام می‌شد؛ دیدار و مذاکرات کری و ظریف در چارچوب 1+5 قابل قبول است اما باید در عمل چیزی مشاهده شود، البته نباید زحمات دولت را فراموش کرد و حمایت از دولت را کاهش دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ادبیات حساب شده حجت‌الاسلام روحانی را به دکتر احمدی‌نژاد ترجیح می‌دهم.

مرگ بر آمریکا در برابر فحاشی رسانه‌های آمریکا علیه ایران قابل مقایسه نیست

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با بیان اینکه میزان فحاشی در رسانه‌های آمریکا و اروپا علیه ملت ایران با شعار مرگ بر آمریکا قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: آن‌ها در رسانه‌های خود ایرانیان را خشن نشان می‌دهند و به دولتمردان ما توهین می‌کنند حتی در سفر رئیس جمهور احمدی‌نژاد تابلوهای بزرگی در شهر نیویورک علیه ملت ایران نصب کردند که به نظرم در این حالت شعار مرگ بر آمریکا چیزی کاملا طبیعی است.

لاریجانی در پایان زحمت‌های آیت‌الله هاشمی برای نظام را مهم دانست و افزود: البته مردان بزرگ اشتباه هم می‌کنند بخصوص اینکه آقای هاشمی در فتنه 88 موضع‌گیری مشخصی نداشت اما نباید به او توهینی شود زیرا از مردان بزرگ انقلاب است.

انتهای پیام/2202/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول