اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل پست گیلان:

منتظر نماندن پستچی برای اعطای مرسوله به گیرنده تخلف است

مدیر کل پست گیلان گفت: منتظر نماندن پستچی‌ها‌ برای اعطای مرسولات به گیرنده به ویژه گیرندگانی که در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند، تخلف است.

منتظر نماندن پستچی برای اعطای مرسوله به گیرنده تخلف است

سیروس رضایتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به روش‌های پرداخت کرایه پستی برای پست مرسولات اظهار کرد: تمبر قطعه کاغذ کوچک بهادار و مصوری است که در اندازه‌های مختلف به منظور دریافت کرایه پستی توسط اداره‌های پست چاپ و منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغ تمبر مورد نیاز برای نامه‌های عادی و درون شهری با وزن متوسط، کمتر از نامه‌های بین شهری است، افزود: تمبر یک قطعه کوچک فرهنگ‌ساز در حفظ حافظه تاریخی هر ملت نقش مهمی دارد.

*انتشار طرح تمبر موزه عبرت ایران در کشور

مدیرکل پست گیلان، از انتشار طرح «موزه عبرت ایران» به عنوان تازه‌ترین طرح تمبر منتشر شده در سال  92 در سطح کشور خبر داد و گفت: این طرح تمبر به عنوان برگی از تاریخ ستمشاهی منتشر شده است.

وی با اشاره به انتشار طرح تمبر جدید دیگری در سال 92، خاطرنشان کرد: طرح «سربازان گمنام امام زمان (عج)» که به مناسبت بیست و نهمین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات چاپ و منتشر شده از دیگر تمبرهای چاپ شده سال 92 در کشور است.

رضایتی، تمبر را تابلوی مینیاتوری از وقایع باشکوه، نمادهای فرهنگی و تاریخی یک سرزمین برای انتقال به انسان‌ها و نسل‌های فردا دانست و گفت: انتشار طرح یک تمبر از طرف کارشناسان شورای طرح کشور برای جلوگیری از تبعات منفی مورد مطالعه قرار می‌گیرد زیرا تمبر پیام‌رسان فرهنگ و پیشینه تاریخی یک ملت است.

وی تمبر را کاغذی کوچک و با ارزش جهانی خواند و ادامه داد: ممکن است پول یک کشور را همه نشناسند اما تمبر در تمام جای دنیا شناخته شده‌تر است.

این مسئول، با اشاره به اینکه تمبرها برای هیچ مانعی برای عبور ندارند، تصریح کرد: دقت در انتشار طرح‌های تمبر ضرورت دارد تا به هیچ کشور، ملل آیین و قومی توهین نشود.

وی وجود تمبرهای جاری، یادبود، اختصاصی و تبلیغاتی را از انواع تمبرها ذکر کرد و گفت: تمبر جاری روی مرسولات نصب و به عنوان هزینه پستی تلقی می‌شود.

*انتشار تمبر میرزا کوچک جنگلی، آیت‌الله بهجت و پروفسور سمیعی در گیلان

رضایتی، خاطرنشان کرد: تمبر، یک یادگاری با ارزش هنری بیشتر است که به مرور زمان بر ارزش اقتصادی آن افزوده شده و در شمارگان محدود و به مناسبت‌های خاص منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه هر طرح ویژه تنها یک‌بار و توسط همان کشور صاحب طرح، حق انتشار و چاپ پیدا می‌کند تصریح کرد: سال گذشته طرح‌های تمبر میرزا کوچک جنگلی، آیت‌الله بهجت و پروفسور سمیعی در گیلان منتشر شده است.

این مسئول، یادآور شد: کلکسیونرها و علاقه‌مندان به جمع‌آوری تمبر می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی و تکمیل فرم‌های مربوطه مشترک تمبر یادبود شوند.

*استفاده از کد پستی برای پست مرسولات ضرورت دارد

وی با اشاره به استفاده از کدپستی در عملیات تجزیه، رهسپاری، توزیع و تقسیم‌بندی محدوده شهرها، اذعان کرد: کدپستی کد دسترسی به آدرس و مکان افراد گیرنده است و باید ذکر شود.

رضایتی، بیمه پستی را یکی دیگر از سرویس‌های پستی برای مشتریانی که قصد ارسال وجه نقد، اسناد، اوراق بهادار و ... را دارند ذکر کرد.

وی، افزود: در این نوع خدمت مشتریان می‌توانند با اعلام ارزش واقعی مرسوله خود را در ازای پرداخت مبلغی بیمه کنند تا در صورت آسیب یا فقدان مرسوله پست غرامت پرداخت کند.

مدیر کل پست گیلان، متذکر شد: انتظار نماندن پستچی‌ها برای اعطای مرسولات به گیرنده به ویژه گیرندگانی که در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند، تخلف است.

انتهای پیام/84002/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول