اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست پلیس فتای شرق استان تهران مطرح شد

دلایل راه‌اندازی شبکه‌های اینترنت و اشلون/دشمنان کوچکترین حرکت‌‌ ‌‌ما را زیر نظر دار‌د

کارشناس علوم استراتژیک با تاکید بر اینکه دشمن به‌دنبال کسب همه نوع اطلاعاتی است، گفت: تکنولوژی بد نیست بلکه نحوه استفاده از آن مهم است.

دلایل راه‌اندازی شبکه‌های اینترنت و اشلون/دشمنان کوچکترین حرکت‌‌ ‌‌ما را زیر نظر دار‌د

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی ستاد فرماندهی نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران، دکتر سید محمد حسین برزده در گردهمایی پلیس فتا که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران که به‌مناسبت هفته ناجا برگزار شد، اظهار داشت: امروز با مشاهده ناامنی‌هایی که در کشورهای پیرامون خود شاهد آن هستیم باید این نعمت بزرگ الهی که نصیب ما شده را شکرگزار بوده و قدردان باشیم. نباید بگوییم که از تکنولوژی استفاده نکنیم، بلکه باید از این امکانات و تکنولوژی بهترین و بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

کارشناس علوم استراتژیک پیرامون دلایل راه‌اندازی شبکه‌های اینترنت و اشلون گفت: یکی از عمده دلایل راه‌اندازی شبکه اشلون در سراسر جهان، جاسوسی از کشورها بود که توسط پنج کشور بزرگ و استعماری آن زمان انجام می‌‌شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه کشورهای جهان حتی ایران نیز تا قبل از انقلاب جمهوری اسلامی زیر پوشش این شبکه بودند که پس از انقلاب مرکز این شبکه در مرزهای شرقی کشور عزیزمان بسته شده و به ترکیه منتقل شد تا بتواند از آنجا پا به پای کشورهای تحت فرمان آمریکا که در منطقه در حال فعالیت هستند به فعالیت‌های خرابکارانه خود ادامه دهند.

کارشناس علوم استراتژیک پیرامون نحوه استفاده کردن از تکنولوژی های روز گفت: نباید بگوییم که از تکنولوژی استفاده نکنیم، بلکه باید از این امکانات و تکنولوژی بهترین و بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم، اما این بیشترین بهره‌برداری باید زیر پوشش مسائل امنیتی باشد تا دیگران نتوانند از اطلاعات فردی ما سوء‌استفاده کنند زیرا اولین نفری که از این سوءاستفاده ضرر می‌کند، خود آن شخص است.

برزده با اشاره به مشکلات مختلف به وجود آمده برای افرادی که اطلاعات آنها به سرقت رفته است، عنوان کرد: استفاده نادرست از اینترنت و تکنولوژی روز می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله نظامی، اقتصادی و دیگر موارد مشکل‌ساز باشد که نمونه‌های بسیار زیادی از آن را در طول سال‌های گذشته در نقاط مختلف شاهد بوده‌ایم.

سخنران گردهمایی پلیس فتا ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی و نظارتی با تحقیقاتی که از جاسوسان داخلی انجام دادند متوجه شدند که این افراد با اتصال رایانه خانگی خود به اینترنت، عکس‌های شخصی خود را به اشتراک گذاشته و به‌صورت نامحسوس در اختیار دشمنان ایران قرار داده بودند که پس از آن برای حفظ آبروی خود مجبور به همکاری با آنها شده و اطلاعات محرمانه داخل کشور در اختیار آنها قرار داده بودند.

وی ضمن بیان احادیثی از پیامبر اکرم (ص) اذعان کرد: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند «دو نعمت است که تا آنها را از دست ندهید قدر آن را نمی‌دانید که یکی سلامتی است و دیگری امنیت» امروز با مشاهده ناامنی هایی که در کشورهای پیرامون خود شاهد آن هستیم باید نعمت بزرگ الهی یعنی «امنیت ملی» که نصیب ما شده را شکرگزار بوده و قدردان باشیم و از سوی دیگر نیز تمام تلاش خود را برای افزایش این امنیت در زمینه های مختلف به خصوص اطلاعات شخصی خود به کار بندیم.

سخنران ویژه همایش فضای مجازی پلیس فتا با اشاره به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال کوچکترین اطلاعات به ظاهر ساده و کم ارزش هستند گفت: با توجه به اسناد انتشار یافته از اعترافات برخی جاسوسان که در اختیار رسانه‌های جمعی قرار گرفته است دشمنان کوچکترین حرکت‌های ما را نیز زیر نظر دارند و هر چیز به ظاهر بی‌ارزشی را در فایل‌های طبقه‌بندی شده ذخیره می‌کنند. برخی از سرویس‌های جاسوسی تحرکات، تغییرات و حتی محوطه‌سازی‌های پادگان‌های ما را نیز تحت پوشش قرار داده‌اند و اگر بتوانند به اطلاعات محرمانه‌ای که بر روی سیستم‌های خانگی افراد قرار دارد نیز دسترسی پیدا کنند مطمئناً از آنها نخواهند گذشت؛ پس باید همیشه و در همه حال مراقب اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی باشیم.

انتهای پیام/2462/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول