اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در قم برگزار شد

بزرگداشت یاد و نام شهید لک‌زایی در همایش حبیب دل‌ها

همایش حبیب دل‌ها یادواره گرامی‌داشت سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج حبیب لک‌زایی ظهر امروز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

بزرگداشت یاد و نام شهید لک‌زایی در همایش حبیب دل‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این همایش دکتر شریف لک‌زایی دبیر همایش و رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی، دکتر حبیب‌الله دهمرده استاندار پیشین استان سیستان و بلوچستان، کرمان و لرستان، سید باقر حسینی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و همرزم سردار شهید لک‌زایی، سردار جواد ملکی رئیس مرکز تعالی معنوی کوثر و همرزم شهید لک‌زایی و حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار رئیس مرکز مطالعاتی فتوح سخنرانی کردند.

در ابتدای مراسم مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به نمایندگی از ریاست دفتر تبلیغات اسلامی به حاضرین در جلسه خیرمقدم گفت و اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که به ما توفیق عنایت کرده که در این زمان بر سفره شهدا بنشینیم و از شهد شیرین شهادت فیض ببریم.

حجت‌الاسلام ثنایی با اشاره به اینکه پاسداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از اجر شهادت نیست، گفت: این وظیفه دوستان و همرزمان شهدا است که با ذکر خاطراتی از آنها، یاد و خاطرات آنها را زنده نگهدارند.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی افتخار دارد که با همکاری همرزمان شهدا و خانواده آن‌ها جلساتی را برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا برگزار می‌کند.

در پایان همایش از کتاب «حبیب از نگاه حبیب» زندگینامه خودنوشت سردار شهید لک‌زایی که به اهتمام رضا لک‌زایی فراهم شده است، رونمایی شد.

شهید حبیب لک‌زایی 18 شهریور ماه 1342 شمسی در سیستان متولد شد. وی هشت تیر ماه 60 به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در دوران جنگ تحمیلی در قالب لشکر 41 ثارالله چندین بار در جنگ حضور پیدا کرد.

شهید لک‌زایی در سال 67 در منطقه شلمچه به شدت مجروح شد، به طوری‌که چهار روز در بی‌هوشی به سر برد. وی در اثر این مجروحیت‌ها جانباز 77 درصد شد و ترکش‌های به جای مانده در ناحیه سر، گردن، چشم و قفسه سینه سال‌ها همنشین این سردار پرتلاش بوده‌اند.

جانشین و فرمانده سپاه شهرستان زابل، معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان، جانشین سپاه سلمان، سرپرست سپاه سیستان و بلوچستان و عضو هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام، بخشی از مسئولیت‌های ایشان در زمان حیاتشان بود.

شهید لک‌زایی در تاریخ 25 مهر 1391، پس از تحمل 24 سال رنج ناشی از جراحات و مصدومیت‌های دوران جنگ در حالی که بیش از 60 ترکش در بدن داشت، در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش در تهران به دیار حق شتافت و بعد از انتقال به زادگاهش، در حسینیه شهدا و در گلزار شهدای ادیمی به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/2258/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول