اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

وابستگی درآمدهای شهرداری به عوارض و فروش تراکم باید پایان یابد

شهردار قم در خصوص ضرورت توجه به تحقق درآمدهای پایداری برای شهرداری قم گفت: ما تراکم فروشی و شهر فروشی را به مثابه نفتی می‌بینیم که روزی تمام خواهد شد و آیندگان هیچ منابع و ذخایری نخواهند داشت.

وابستگی درآمدهای شهرداری به عوارض و فروش تراکم باید پایان یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد دلبری امروز در دیدار مدیران شهرداری قم با امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط وی در زمینه جمع‌آوری ریل راه آهن، تصریح کرد: برداشتن این ریل موجب برکات و پیشرفت‌های زیادی می‌شود و وجود این ریل در داخل شهر منجر به ایجاد معضلات اجتماعی و بروز موانعی در زمینه توسعه پروژه‌های شهری است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه پرداخت 50 میلیارد تومان دیون دولت به شهرداری قم، از تلاش انجام شده تقدیر کرد و ادامه داد: معضل پردیسان هنوز حل نشده است و از مطالبات مراجع از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی رسیدگی به منطقه پردیسان بود؛ پردیسان یک بام و دو هوا شده است و ما هنوز نتوانسته‌ایم به صورت کامل مدیریت آنجا را بر عهده بگیریم.

شهردار کلانشهر قم بیان کرد: این شرایط از نظر مردم منطقی نیست، چون مشاهده می‌کنند که شهرداری در پردیسان مستقر شده است و از سوی دیگر بسیاری از اقدامات که باید از سوی راه و شهرسازی انجام می‌شد، محقق نشده است.

وی در خصوص ضرورت توجه به تحقق درآمدهای پایداری برای شهرداری قم گفت: ما تراکم فروشی و شهر فروشی را به مثابه نفتی می‌بینیم که روزی تمام می‌شود و آیندگان هیچ منابع و ذخایری نخواهند داشت.

دلبری بیان کرد: اینکه به دلیل پوشش هزینه‌های خود تراکم‌های آنچنانی و خارج از عرف و برج‌های بلند مرتبه را در دل شهر مجوز بدهیم به صرف اینکه کسب درآمد داشته باشیم، خیانت به آیندگان است و باید به سمت درآمدهای پایدار و مفید برای شهر باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری از نظر قانونی محدودیتی برای کارهای اقتصادی ندارد، اظهار کرد: شهر قم دارای معادن زیادی است و وزارت صنعت و معدن باید این معادن را به شهرداری واگذار کند و شهرداری بهترین نهادی است که می‌تواند از معادن بهره‌برداری کرده و در نهایت منافع آن نیز به خود مردم باز می‌گردد.

شهردار قم ایجاد کارخانه و مجتمع آسفالت را مورد توجه قرار داد و گفت: در دهه ولایت این مجتمع به بهره‌برداری خواهد رسید و یکی از منابع درآمدی پایدار برای شهرداری است.

وی اظهار کرد: البته باید به فکر راه‌های جایگزین باشیم و با قیمت کنونی قیر، باید در مناطقی که امکان دارد به سمت استفاده از تکنولوژی‌های روز برویم.

دلبری ساخت کارخانه تولید جداول بتنی را مورد توجه قرار داد و افزود: دستگاه‌های این کارخانه خریداری شده و به زودی این کارخانه در چرخه تولید قرار خواهد گرفت و از نظر درآمدی تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به اتخاذ راهکار‌هایی برای ایجاد درآمد برای شهرداری گفت: طرح تفصیلی جدید را باید با همین نگاه دنبال کنیم، برخی ابراز نگرانی می‌کنند که طرح تفصیلی جدید درآمدهای شهرداری را کاهش می‌دهد ولی ما معتقد هستیم که باید وابستگی درآمدهای شهرداری به عوارض را قطع کنیم.

شهردار کلانشهر قم همچنین بیان کرد: باید به جایی برسیم که همه مردم در هزینه‌های شهر سهیم باشند؛ اگر کسی از ما تقاضای دریافت پروانه نکند، از فضای سبز، خیابان‌ها استفاده می‌کند و همه خدمات را از ما می‌گیرد ولی سهمی در درآمد شهرداری ندارد و این مسئله با عدالتی که آرزوی رسیدن به آن را داریم، فاصله دارد؛ باید همه مردم در عمران و آبادانی شهر سهیم باشند.

وی با اشاره به سخن آیت‌الله مکارم شیرازی که فرمودند ما در قم به نظام خدمات متعددی ارائه‌ می‌کنیم، گفت: باید هر فردی که در هر دستگاهی استخدام شد آن دستگاه به شهرداری هر شهری که آن فرد در آن تربیت شده است، مبلغی را پرداخت کند.

شهردار کلانشهر قم بیان کرد: امیدوارم که در دوره جدید خدمت‌گذاری همچنان از همراهی شما بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/2258/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول