اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری کل خراسان رضوی:

پیشگیری از وقوع جرم مهم‌تر از دادرسی و دستگیری مجرمان است

رئیس دادگستری کل خراسان رضوی گفت: مهم‌تر از دادرسی و دستگیری مجرمان، پیشگیری از وقوع جرم است تا جرمی واقع نشود.

پیشگیری از وقوع جرم مهم‌تر از دادرسی و دستگیری مجرمان است

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، گردهمایی معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های سراسر کشور ظهر امروز در محل دادگستری کل استان خراسان رضوی برگزار شد.

در ابتدای مراسم حسن شریعتی‌مقدم رئیس دادگستری کل خراسان رضوی با خیرمقدم‌ به ‌میهمانان اظهار داشت:‌ امر پیشگیری از وقوع جرایم و ناهنجاری‌ها در آموزه‌های دینی از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: در بسیاری از آموزه‌های دینی بر مراقبت و پیشگیری از جرایم و نابهنجاری‌ها تاکید شده و بحث پیشگیری در همه ادیان الهی و همه مذاهب یک امر مهم و قابل توجه محسوب می‌شود.

به گفته شریعتی‌مقدم، آمار فعلی جرایم و ناهنجاری‌ها که امروز شاهد آن هستیم آماری است که باید تلاش کنیم هر چه بیشتر کاهش یابد.

وی گفت:‌ آمار افزایش کشف و سرعت در رسیدگی و اجرای عدالت هم مهم است و وظیفه قوه قضائیه و ضابطین این قوه این است که اگر جرمی اتفاق افتاد در اسرع وقت کشف و مجرمین شناسایی و ادله جمع‌آوری شود و اجرای آن در اسرع وقت با قاطعیت انجام شود.

شریعتی‌مقدم ادامه داد: مهم‌تر از دادرسی و اجرای طرح، پیشگیری است تا جرمی واقع نشود. آثار و برکات پیشگیری هم بر همگان کاملا روشن است.

وی افزود: باید با گسترش فرهنگ و ادبیات، پیشگیری از وقوع جرم در قدم اول بین مردم و مسئولین دنبال گردد.

رئیس دادگستری کل خراسان رضوی افزود: در دادگستری خراسان رضوی طی هفته جاری ریاست و معاونین طی دیداری که با فرمانده انتظامی خراسان رضوی داشتند لزوم توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم در نیروی انتظامی و پلیس‌های تخصصی مورد تاکید قرار گرفت و همه زیرمجموعه‌های فرماندهی نیز باید کار پیشگیری را انجام دهند.

شریعتی‌مقدم اظهار داشت: در دادگستری استان خراسان رضوی هم در ابعاد قضایی و غیرقضایی این موضوع پذیرفته شده و باید مدیریت شود. در این مورد یکی از معاونین دادستانی استان و چهار دادیار دادسرای استان وظیفه پیشگیری در دادگستری را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول