اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت:

ساکنان حاشیه رودخانه فصلی در معرض خطر طغیان قرار دارند

فرماندار باشت با بیان اینکه ساکنان حاشیه رودخانه فصلی در معرض خطر طغیان قرار دارند، بر لزوم ساماندهی رودخانه فصلی واقع در حاشیه این شهر تاکید کرد.

ساکنان حاشیه رودخانه فصلی در معرض خطر طغیان قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، یزدان محمدی ظهر امروز در نشست ساماندهی رودخانه فصلی باشت اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی و طغیان رودخانه واقع در حاشیه شهر باشت توجه به ساماندهی این رودخانه بسیار ضروری است.

فرماندار باشت با بیان اینکه این رودخانه در حاشیه شهر واقع شده است و عدم توجه به آن خطراتی را به دنبال دارد، افزود: با توجه به شیب و عمق کم و عریض بودن رودخانه با وقوع هرگونه بارندگی احتمال طغیان و بروز حادثه برای افراد ساکن در حاشیه این رودخانه وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در مجموع هفت کیلومتر از هر دو سوی این رودخانه در جهت کاهش اثرات سیل در دستور کار ساماندهی قرار گرفته که در فاز نخست چهار کیلومتر از آن با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان انجام شده است.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان باشت در ادامه اظهار داشت: سه کیلومتر باقی مانده طراحی و نقشه‌برداری و کارهای اداری مناقصات انجام شده با توجه به اهمیت موضوع این برنامه در راس برنامه‌های کاری ساماندهی توسط شرکت آب منطقه‌ای استان قرار گرفته است.

محمدی ادامه داد: با توجه به بالا بودن ضریب آسیب‌پذیری حاشیه شهر باشت و زمین‌های اطراف این رودخانه از شرکت آب منطقه‌ای استان خواستاریم نسبت به ساماندهی آن تسریع به عمل آورد.

وی گفت: در هر بارندگی شدید ابنیه، تاسیسات دولتی، بخشی از منازل مسکونی و زمین‌های زراعی شهر باشت در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان باشت در فصل‌های پر بارش سال گاه با حوادثی روبرو می‌شود که باید از هم‌اکنون به فکر پیش‌گیری از بحران‌ها و حوادث احتمالی باشیم.

انتهای پیام/82007/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول