اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان زندان‌های کشور خبر داد‌

انتقال 13 هزار زندانی از ندامتگاه قزلحصار ‌به زندان تهران بزرگ

رئیس سازمان زندان‌های کشور از انتقال 13 هزار زندانی به تهران بزرگ خبر داد.

انتقال 13 هزار زندانی از ندامتگاه قزلحصار ‌به زندان تهران بزرگ

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان البرز،  غلامحسین اسماعیلی گفت: از زمان تأسیس زندان‌های استان البرز 17 هزار نفر از محکومین مراجع قضایی تهران به زندان تهران بزرگ منتقل شده‌اند. 

رئیس سازمان زندان‌های کشور افزود: در نظر است بعد از تکمیل فازهای بعدی زندان تهران بزرگ تا آخر سال 93 مابقی زندانیان که در ندامتگاه قزلحصار می‌باشند، به تهران منتقل شوند.

وی در ادامه با اشاره به وجود چهار زندان در استان البرز یادآور شد: این مراکز به جز ندامتگاه کرج قبل از انقلاب در شهر کرج ساخته شده‌اند که در حال حاضر جمعیت کیفری استان البرز در دو زندان فردیس و کرج نگهداری می‌شوند.

اسماعیلی تصریح کرد: زندان در هر جامعه‌ای ضرورتی انکارناپذیر است، که به منظور نگهداری و اصلاح و تربیت مجرمین احداث می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه باید اقدامات اساسی برای کاهش جمعیت کیفر و کیفری در زندان داشته باشیم، ادامه داد: وجود زندان برای جامعه به عنوان یکی از ابزارهای امنیتی محسوب می‌شود که مورد دغدغه خاطر مسئولان شهری نیز می‌باشد.

وی در ادامه به بودجه‌های سازمان زندان‌ها اشاره و تصریح کرد: بودجه غذا و درمان از بودجه‌های ملی است ولی بودجه‌های فرهنگی و تربیتی، اشتغال و حرفه‌آموزی، اعزام و بدرقه از بودجه‌های استانی است که با تخصیص به موقع آن می‌توان عملکرد بهتری در این زمینه‌ها داشته باشیم.

اسماعیلی ساخت دو بازداشتگاه در کرج و نظرآباد را خواستار شد و اظهار داشت: به منظور کاهش هزینه‌ها و اتلاف در وقت و افزایش ضریب امنیتی شهری ساخت دو بازداشتگاه که نگهداری موقت متهمین را عهده‌دار باشد، برای کرج و نظرآباد مصوب شده است و ضرورت آن از آنجا ناشی می‌شود که در برخی از موارد متهمین زیر سه ماه در زندان می‌مانند و با وجود بازداشتگاه، قبل از آنکه به محیطی مانند زندان وارد شوند، آزاد می‌شوند.

رئیس سازمان زندان‌های کشور در ادامه به سختی کار زندانبانی و کارکنان اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط کار در زندان متفاوت با ادارات است و محدود به زمان نمی‌گردد و کارکنان اعزام و بدرقه و اجرای احکام قبل از زمان اداری و بعد از آن، باید در محل کار خود حضور داشته باشند.

انتهای پیام/2302/ش/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول