اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته ازدواج

همایش پیوند آسمانی در اردبیل برگزار شد

همزمان با هفته ازدواج همایش پیوند آسمانی اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش به همت اوقاف و امور خیریه اردبیل برگزار شد.

همایش پیوند آسمانی در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز و در امامزاده صالح اردبیل برگزار شد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با تبریک هفته ازدواج و سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: ما با الگو گرفتن از زندگی این بزرگان می‌توانیم به زندگی مشترک خود رنگ و بوی معنوی و حقیقی بپوشانیم.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری با اشاره به آیات و روایات دینی و اسلامی در خصوص اهمیت ازدواج، خاطرنشان کرد: خداوند به صراحت در قرآن بیان می‌کند که ما برای هر کس از جنس خود شریکی قرار داده‌ایم تا با ازدواج کردن بتوان به آرامش واقعی دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه امر ازدواج می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را گرفته و مشکلات جوانان را به حداقل برساند، گفت: فضیلتی که در ازدواج بیان می‌شود فضیلتی برگرفته از معیارها و ارزش‌های اسلامی و دینی و مبتنی بر عقلانیت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از ازدواج به عنوان عامل از بین بردن اختلاف و موانع در جامعه یاد کرد و متذکر شد: اگر بتوانیم با کمک خیرین و واقفان، امر ازدواج را در جامعه به شکل درست نهادینه کنیم قادر خواهیم بود جوانان را از آسیب‌های مختلف اجتماعی دور کنیم. 

مشهوری‌‌نظری تصریح کرد: خداوند متعال بهانه‌هایی همچون کمبود مسائل مادی در ازدواج نکردن مومن و مسلمان نمی‌پذیرد چرا که خداوند متعال تضمین کرده است که خود روزی‌رسان است و در امر خیر و مبارک ازدواج مقدمات و تمهیدات را فراهم می‌کند.

این مسئول ابراز داشت: افراد جهنمی افرادی هستند که اکثراً نسبت به امر ازدواج بی‌تفاوت بوده و یا نسبت به اهمیت و جایگاه آن ارزش و اهمیتی قائل نشده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل عنوان کرد: خداوند در رحمت خود را در همگام بارش باران، روی گشاده فرزند به روی پدر و مادر، باز شدن در کعبه الهی و بستن عقد و نکاح باز می‌کند و در سایه این در رحمت الهی بسیاری از فضیلت‌ها نصیب انسان‌ها می‌شود.

مشهوری‌نظری ادامه داد: بزرگترین شفاعت نصیب کسانی می‌شود که دو زوج مسلمان و جوان مومن را به هم برسانند تا پیوند آسمانی انجام شود.

وی، ضرورت توجه به انتخاب همسر مناسب را یاد‌آور شد و گفت: در این میان نباید مسائل مادی و معیارهای دنیوی جایگزین مسائل معنوی و ارزشی شود چرا که بسیاری افراد از روی مسائل مادی ازدواج می‌کنند و زندگی‌شان در همان سال‌های اول به بن‌بست می‌خورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل هدف از برگزاری این همایش را توجه دادن واقفان، خیرین و نیک‌اندیشان به امر مقدس ازدواج اعلام کرد و یادآور شد: ما خوشحال هستیم که در قالب این همایش سعی می‌کنیم که جوانان را در امر مقدس ازدواج و پیوند زناشویی راغب کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این همایش برنامه‌های متنوعی برگزار شد و به تعدادی از زوج‌های جوان که مراسم آغاز زندگی مشترک خود را در امامزاده صالح برپا کرده بودند هدایای معنوی اهدا شد.

انتهای پیام/62003/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول