اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شیروان:

20 معیار برای انتخاب شهردار جدید شیروان به تصویب رسید

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیروان گفت: 20 معیار برای انتخاب شهردار جدید شیروان از سوی این شورا به تصویب رسید.

20 معیار برای انتخاب شهردار جدید شیروان به تصویب رسید

هما کلالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان اظهار کرد: 20 گزینه برای انتخاب شهردار جدید شیروان پیشنهاد شده که پس از سیر مراحل قانونی و معیارهای لازم انتخاب می‌شود.

وی مهم‌ترین پارامترهای انتخاب را؛ داشتن سابقه ایثارگری (فرزند شهید، جانباز ...)، بومی بودن، میزان مرتبط بودن گرایش رشته فرد با مدیریت و برنامه ریزی شهری یا عمران و میزان تحصیلات عالیه، میزان سابقه فرد در شهرداری و طی کردن سطوح مدیریتی از پایین به بالا و داشتن سابقه مدیریت عنوان کرد.

کلالیان همچنین میزان شناخت و تدبیر و تخصص نگری فرد به شهر (شناخت نقاط ضعف و قدرت و فرصت‌ها و تهدیدها)، میزان آگاهی فرد از قانون شهرداری‌ها و شوراها، میزان روحیه مشارکت پذیری و انتقاد پذیری و پاسخ گویی فرد و داشتن قدرت مثبت تعامل با مردم و مسئولان، میزان ریسک پذیری و جسارت و خلاقیت و انرژی و پتانسیل بالای فرد در مقام مدیر اجرایی را از دیگر معیارها برشمرد.

وی میزان پایبندی فرد به پیگیری برنامه‌های شورا بر اساس سند چشم انداز و برنامه توسعه شهر، داشتن حسن شهرت و مقبولیت اجتماعی فرد، میزان توان فرد در ایجاد تعادل بین درآمد و هزینه‌های عمرانی و جانی، داشتن مدیریت بحران، امانت بودن و پاک دستی و حفظ بیت‌المال، میزان توان فرد در ایجاد منابع درآمدی پایدار در کنار درآمد حاصل از اخذ عوارض خرید تراکم و مطالبات تعویقی، عدم دخالت افکار جناحی در اداره شهر را هم از دیگر این معیارها دانست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیروان، میزان تمایل فرد به استفاده از نیروهای متخصص در سطوح مختلف شهرداری و کنار گذاشتن تدریجی نیروهای سنتی فاقد تخصص، رعایت عدالت در ارائه خدمات به مناطق و توجه بیشتر به مناطق محروم، میزان تعهد فرد به مدیریت پروژه‌های نیمه تمام، میزان توان فرد در ایجاد هماهنگی و یکپارچگی بین واحدهای مختلف شهرداری و نهادهای دیگر، میزان توجه فرد به طرح تفصیلی و جامع شهر و برنامه توسعه پنجم را نیز از دیگر این معیارها عنوان کرد.

به گزارش فارس، شهر شیروان 90 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/63002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول