اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

بازار تبریز جایگاه فرهنگی و شاخص‌های معماری ویژه‌ای دارد

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بازار تاریخی تبریز علاوه بر اینکه از جایگاه فرهنگی بسیار گسترده‌ای برخوردار است، شاخص‌های ویژه معماری را نیز دارد.

بازار تبریز جایگاه فرهنگی و شاخص‌های معماری ویژه‌ای دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جلیل گلشن صبح امروز در بازدید از بازار جهانی و تاریخی تبریز افزود: بازار تاریخی تبریز در دو مقطع و شرایط از دو لحاظ معماری و فرهنگی مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

گلشن تصریح کرد: نخستین مقطعی که بازار تاریخی تبریز مورد توجه جهانیان قرار گرفت، ثبت آن در فهرست آثار جهانی یونسکو به عنوان بزرگترین بازار آجری به هم پیوسته جهان بود که اهمیت و عظمت فرهنگی و تاریخی آن را در سطح جهانی مطرح کرد.

وی مقطع دیگر را کسب جایزه معماری بنیاد آقاخان برای طرح مرمتی بازار خواند و گفت: این جایزه بار دیگر نشان داد که بازار تاریخی تبریز چقدر از نظر فنی و جنبه‌های معماری و مرمت ویژه و چشمگیر است.

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ثبت جهانی و همچنین مطرح شدن دوباره نام بازار در دنیا از طریق کسب این جایزه را فرصتی برای جلب نظر علاقه‌مندان به گردشگری فرهنگی و تاریخی در جهان خواند که با مرمت‌ها و اقدامات خوب انجام گرفته طی چند سال اخیر می‌تواند رضایت بازدیدکنندگان را تامین کند.

گلشن با تقدیر از اقدامات مرمتی انجام شده توسط اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در کنار اقداماتی که انجام گرفته باید فعالیت‌های متمرکزتر و گسترده‌تری برای معرفی این نقاط قوت به مردم و اطلاع‌رسانی‌های بیشتر انجام بگیرد.

انتهای پیام/60002/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول