اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نگاهی به مهمترین اخبار افغانستان در 24 ساعت گذشته

نگرانی از احتمال حضور کم‌رنگ ناظران در انتخابات افغانستان

نگرانی از احتمال حضور کمرنگ ناظران در انتخابات افغانستان و جلوگیری از حمله به 2 زندان در افغانستان، بخشی از اخبار کوتاه افغانستان در 24 ساعت گذشته است.

نگرانی از احتمال حضور کم‌رنگ ناظران در انتخابات افغانستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس، بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان یا «فیفا» روز چهارشنبه با ابراز نگرانی از احتمال حضور کمرنگ ناظران در مراکز رأی‌دهی انتخابات این کشور، اعلام کرد: اگر برای نظارت سراسری انتخابات زمینه‌سازی نشود، شفافیت این روند زیر سئوال خواهد رفت.

«محمد نعیم» سخنگوی این بنیاد هشدار داد: تا هنگامی که امنیت ناظران ملی و جهانی در پایتخت و ولایت‌ها تأمین نشود، از روند انتخابات به گونه دقیق نظارت نخواهد شد.

در همین حال «نیلاب مبارز» یکی از مسئولان دفتر سازمان ملل در افغانستان نیز اعلام کرد که از روند انتخابات در این کشور پشتیبانی خواهد کرد اما نقش نظارتی بر این روند نخواهد داشت.

وی افزود: سازمان ملل از روند انتخابات افغانستان نظارت نخواهد اما تمام ناظرین را برای نظارت در روند تشویق و حمایت می‌کند.

کرزی استوارنامه سفیر جدید کانادا را دریافت کرد

حامد کرزی استوارنامه «دیبرا ان لیونس» سفیر جدید کانادا را در حالی که «ارشاد احمدی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان نیز حضور داشت، طی مراسم ویژه پذیرفت.

پس از مراسم ارائه استوارنامه که روز چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری انجام شد، کرزی و سفیر جدید کانادا، در مورد روابط میان 2 کشور بحث و تبادل نظر کردند.

حامد کرزی به نمایندگی از مردم افغانستان از همکاری و کمک دولت و مردم کانادا در طی سال‌های گذشته، قدردانی کرد.

عذرخواهی «دوستم» گامی به سوی تأمین عدالت است

دیدبان جهانی حقوق بشر ضمن استقبال از عذرخواهی عبدالرشید دوستم، اعلام کرد که این امر دولت را کمک می‌کند تا عدالت را در این کشور عملی کند.

بر اساس اعلام دیدبان حقوق بشر، کسانی که ناقضان حقوق بشر هستند نباید به ریاست جمهوری افغانستان راه یابند و دولت این کشور نیز باید خواست‌های قربانیان جنگ را به گونه جدی در نظر بگیرد.

گفتنی است که ژنرال عبدالرشید دوستم رهبر حزب «جنبش ملی» افغانستان اخیرا طی بیانیه‌ای از تمامی قربانیان جنگ افغانستان عذرخواهی کرد.

دریافت هشت شکایت درباره نامزدان انتخابات ریاست جمهوری

مقام‌های کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی روز چهارشنبه اعلام کردند که تاکنون هشت شکایت درباره نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، دریافت کرده‌اند.

«نادر محسنی» دبیر کمیسیون شکایات انتخاباتی بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: اگر این شکایت‌ها مستند باشد صاحب آن از راه یافتن در انتخابات محروم خواهد شد.

از حمله به زندان «بگرام» و «پلچرخی» جلوگیری شد

مقامات امنیتی ولایت «پکتیکا» از کشف یک کامیون مملو از مواد منفجره در منطقه «سرروضه» این ولایت خبر دادند.

«عزیزالله کاروان» فرمانده پلیس محلی ولایت پکتیکا اعلام کرد: در ارتباط با این کامیون که روز چهارشنبه کشف شد، 2 تن نیز دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری «تاند» این مقام امنیتی افغان تصریح کرد: تروریست‌ها این کامیون را از منطقه «میرام شاه» پاکستان به ولایت پکتیکا منتقل کرده بودند، قصد داشتند حملاتی را به زندان بگرام و پلچرخی انجام دهند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول