اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هنرهای تصویری حوزه‌هنری سیستان و بلوچستان:

"سه چنگ حاک" به بخش بین المللی جشنواره فیلم رشد راه یافت

مسئول هنرهای تصویری حوزه‌هنری سیستان و بلوچستان گفت: فیلم مستند دینی «سه چنگ حاک» تولید واحد هنرهای تصویری حوزه‌هنری سیستان‌ و بلوچستان، به بخش بین‌المللی جشنواره رشد راه یافت.

"سه چنگ حاک" به بخش بین المللی جشنواره فیلم رشد راه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی حوزه‌ هنری سیستان و بلوچستان، مهدی اربابی اظهار داشت: فیلم مستند دینی «سه چنگ حاک» تولید واحد هنرهای تصویری حوزه‌هنری سیستان‌ و بلوچستان، به بخش بین‌الملل جشنواره رشد راه یافت.

وی افزود: در چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد در بخش مسابقه 35 اثر از ایران و 28 اثر از 28 کشور؛ آلمان، ایتالیا، انگلستان، کانادا، هند، فرانسه و غیره به مرحله داوری راه یافتند که فیلم مستند دینی «سه چنگ حاک» تولید حوزه‌هنری سیستان‌ و بلوچستان به نویسندگی و کارگردانی یاسر خیر از هنرمندان استان، توانست به بخش بین الملل جشنواره رشد راه یابد.

وی بیان کرد: این فیلم مستند روایتی از تولد و مرگ و آئین‌های مربوط به آن در بین مردم بلوچ استان است که برای معرفی و اشاعه فرهنگ دینی ، سنتی و کاملاً  بکر  مردمان خونگرم سیستان و بلوچستان ساخته شده است.

گفتنی است: مستند دینی و مردم نگار «سه چنگ حاک» در نخستین حضور خود؛ با شرکت در چهل و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان" بام ایران" بعد از نامزدی در پنج رشته در این جشنواره توانست؛ لوح تقدیر بهترین فیلم جشنواره از نگاه منتقدین، تندیس بهترین کارگردانی فیلم مستند و دیپلم افتخار بهترین تصویر برداری را از آن خود کند.

انتهای پیام/75005/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول