اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان فیلم سینمایی «تهران 1500»:

انیمیشن خوب نمی‌سازیم و انتظار داریم که بچه‌ها انیمیشن ما را ببینند

کارگردان فیلم سینمایی «تهران 1500» گفت: ما انیمیشن خوب نمی‌سازیم و از بچه‌هایمان انتظار داریم که انیمیشن ما را ببینند.

انیمیشن خوب نمی‌سازیم و انتظار داریم که بچه‌ها انیمیشن ما را ببینند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهرام عظیمی را شاید بسیاری از مردم به عنوان خالق شخصیت تلویزیونی «سیا ساکتی» بشناسند کسی نامش با کاریکاتور و انیمیشن گره خورده است.

فیلم بلند سینمایی «تهران 1500» در سال 92 به کارگردانی بهرام عظیمی به عنوان نخستین اثر سینمایی بلند و انیمیشنی در سینماهای کشور اکران شد که فروش مناسبی داشت و در گروه فیلم‌های میلیاردی قرار گرفت.

بهرام عظیمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: در زمینه انیمیشن ابتدا باید زمینه سرگرمی مهیا شود و سپس به مبحث آموزش پرداخته شود.

وی افزود: اصل خلاقیت؛ در انیمیشن وجود دارد، به خصوص برای کودکان، چون فضای ذهنی کودک تخیل و فانتزی است، برای همین اگر زمانی انیمیشن‌سازان به مبحث خلاقیت بیشتر دقت داشته باشند، موفق‌تر هستند.

انیماتور برجسته کشور گفت: با توجه به سلیقه کودکانی که در اطراف من هستند انیمیشن می‌سازم و با کودک درون خودم ارتباط برقرار نمی‌کنم.

وی تصریح کرد: انیمیشن دوست ندارم و تنها این حرفه من است، علاقه من در کاریکاتور و فیلم است، کاریکاتور علاقه من است و به فضای ذهنی من نزدیکتر است.

عظیمی ادامه داد: ما انیمیشن خوب نمی‌سازیم و از بچه‌هایمان انتظار داریم که انیمیشن ما را ببینند، آرزوی من این است که سازندگان انیمیشن به آزادی عمل برسند تا آنچه در ذهنشان وجود دارد را پیاده کنند، تا همان‌طور که بچه‌ها برای انیمشین‌های خارجی سر و دست می‌شکنند انیمیشن‌های ایرانی را با جان و دل ببینند.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم آبروی از دست رفته انیمیشن ایران در مقابل انیمشین‌های خارجی را بازگردانیم و انیمیشن‌های خوب بسازیم.

انتهای پیام/63019/ط20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول