اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت معاون وزیر امور خارجه سوئیس از سفر به ایران

تصویر منتشر شده از ایران در غرب وارونه است/‌سوئیس غرب را در تحریم ایران همراهی نکرد‌

معاون وزیر امور خارجه سوئیس با بیان اینکه تصویر منتشر شده از ایران در غرب وارونه است، بر همکاری مشترک قم و سوئیس در زمینه رشد زیرساخت‌های توریستی تاکید کرد.

تصویر منتشر شده از ایران در غرب وارونه است/‌سوئیس غرب را در تحریم ایران همراهی نکرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ایوروسیه معاون وزیر خارجه سوئیس در دیدار با محمد دلبری شهردار کلانشهر قم با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که به کشور ایران سفر می‌کند، اظهار داشت: قبل از سفر به ایران با توجه به موضوعات مختلفی که درباره این کشور مطرح است، تصویر دیگری از آن در ذهن داشتم، مطمئناً در طول 34 سال گذشته سوء تفاهمات و اشتباهات بسیاری در خصوص ایران به وجود آمده و تصویری که از ایران در غرب انتشار داده شده، تصویری وارونه و نادرست است.

وی ادامه داد: مطمئناً بخشی از این تصویر به واسطه تبلیغات منفی علیه ایران است و بخشی از آن نیز می‌تواند اشتباهاتی باشد که هر دو طرف مرتکب شدند و یکی از بهترین راه‌ها برای برطرف شدن سوء‌تفاهمات، نشان دادن چهره واقعی ایران است.

معاون وزیر امور خارجه سوئیس افزود: مطمئناً موضوعی که همیشه مهم و تأثیرگذار است، ویژگی مردم شما و ایرانی‌های خارج از کشور است، مشخصات مشترکی بین همه ایرانی‌ها هست که به کشورشان علاقه دارند.

وی افزود: قبل از سفر به قم دو روز در تهران حضور داشتم و مذاکراتی که صورت گرفت، بسیار باز و شفاف بود و مطمئناً اصل و واقعیتی در خصوص ایران وجود دارد، این واقعیت را از ایرانیان خارج از کشور و با ملاقات‌هایی که با مسئولان ایران در این دو روز داشتم، دریافتم و به من ثابت شد که دولت شما دولتی شجاع است که آمادگی اتخاذ تصمیمات کلیدی و مهم را دارد و حمایت همه جانبه مردم محافل دینی و سیاسی از دولت، قدرت آن را برای اتخاذ تصمیمات بزرگ بیشتر می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه سوئیس با اشاره به وضع تحریم‌های گسترده غرب علیه ایران، ابراز داشت: کشور سوئیس تا به حال از همراهی با غرب در تحریم مردم ایران مقاومت کرده و مخالف اعمال تحریم بر مردم ایران بوده است، امیدواریم سوء تفاهمات و تناقضات موجود برطرف شده و راه حلی اساسی برای مشکلاتی که پیش روی کشور ایران است، انتخاب شود.

معاون وزیر امور خارجه سوئیس با اشاره به سابقه تاریخی ارتباط دو کشور سوئیس و ایران بیان داشت: امیدواریم این ارتباطاتی که از گذشته بین دو کشور بوده، تقویت گردد.

وی با اشاره به سخنان شهردار قم ادامه داد: شما قم را شهری اعلام کردید که بیشتر از ظرفیت خود پذیرای میهمان است و باید بگویم ما نیز در سوئیس چنین شهرهایی را داریم که حجم بالایی از توریست را پذیرایی می‌کنند و باید با توجه به تعداد مسافران زیرساخت‌های پذیرایی از آنها را نیز فراهم کنیم.

معاون وزیر امور خارجه سوئیس افزود: ماهیت توریستی قم ماهیتی مذهبی است و با سوئیس متفاوت است ولی ماهیت نیازهای توریست‌ها و مسافران مشترک است و باید ایجاد شود و داشتن مراوده و همکاری بین دو کشور می‌تواند منافع خوبی را برای هر دو طرف به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی در غرب تصریح کرد: در حیات سیاسی وقتی با کسی مشکل دارید دو روش را در برابر او می‌توانید به کار ببرید، نخست اینکه آن را فراموش کنید و دومین راه این است که بروید و آن نکته‌های منفی را از ذهن مخاطب پاک کنید.

معاون وزیر امور خارجه سوئیس با اشاره به اینکه سفرش به ایران سه روزه بوده است، گفت: در این مدت بسیار کوتاه مطالب بسیار متفاوتی از ایران با آنچه قبلاً تصور می‌کردم، دیدم و امیدواریم بتوانم در سفر جداگانه‌ای به ایران از نزدیک با تمام موارد آشنا شوم.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول