اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان خبر داد

جلوگیری از قاچاق 133 کانتینر کود شیمیایی در پوشش نمک صنعتی به تایوان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان از کشف و جلوگیری قاچاق محموله کود شیمیایی در پوشش نمک صنعتی به مقصد تایوان، در بندر شهید رجایی خبر داد.

جلوگیری از قاچاق 133 کانتینر کود شیمیایی در پوشش نمک صنعتی به تایوان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود صابری امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شش ماه نخست سال‌ جاری در استان هرمزگان بیش از 11 میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه 90 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طی 12 ماه سال 91 تعداد 17 هزار رأس دام قاچاق در استان کشف شده است، یادآور شد: این در حالی است که طی شش ماه نخست سال ‌جاری تعداد دام قاچاق کشف شده به 18 هزار راس رسیده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان با بیان اینکه بیشترین دام وارداتی به استان مربوط به کرمان، فارس و حتی کرمانشاه است، اضافه کرد: عملیات بارگیری دام‌ها به شناورها بیشتر در سواحل سیریک، جاسک و قشم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قشم در صدور دام قاچاق به خارج از کشور رتبه نخست را دارد، اضافه کرد: در روستاهایی همانند مسن و شیب دراز بیشترین قاچاق دام به خارج هدایت می‌شود.

صابری اضافه کرد: دام‌ها از روستاهای قشم به وسیله شناور به سمت خصب در عمان حمل می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: همچنین برای تامین دام مورد نیاز برای عید قربان به دامپزشکی اجازه ورود و خروج دام از مبادی استان را داده‌ایم.

صابری متذکر شد: 30 چوبدار نیز در استان شناسایی و ساماندهی شده‌اند که این افراد نیز می‌توانند به صورت قانونی دام‌ را از مرزهای داخلی به مقصد و یا مبدأ استان حمل کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان با بیان اینکه طی شش ماه سال ‌جاری تعداد پرونده‌های قاچاق تشکیل شده در گمرکات برابر با یک هزار و 512 فقره و با ارزش 130 میلیارد تومان بوده، اذعان کرد: این تعداد برای شش ماهه سال 91 برابر با یک هزار و 684 فقره است که از کاهش 10 درصدی برخوردار شده است.

وی اضافه کرد: ارزش کالاهای توقیف شده اما 216 درصد افزایش نشان می‌دهد.

صابری بیان داشت: جریمه‌های وصولی در حالی طی شش ماه نخست سال‌ جاری به 66 میلیارد ریال رسیده که در مدت مشابه سال‌ گذشته برابر با 23 میلیارد ریال است.

این مسئول ادامه داد: همچنین در راستای مقابله با قاچاق سوخت طی شش ماهه سال جاری 24 مورد عملیات پاکسازی مناطق آلوده صورت گرفته است که این رقم در کل سال 91 برابر با 11 مورد است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان ابراز داشت: همچنین از زمان اجرای طرح شناسایی و توقیف کارت‌های سوخت هوشمند که از نیمه دوم سال 91 تاکنون در حال اجراست، تعداد 9 هزار کارت هوشمند سوخت در استان باطل شده که با احتساب میانگین سهمیه برای هر کارت سوخت 200 لیتر در روز، از اتلاف و هدر رفت 1.8 میلیون لیتر سوخت با ابطال تعداد کارت‌های یاد شده، جلوگیری شده است.

صابری یادآور شد: از محل کاهش سهمیه عرضه سوخت در شهرهای استان نیز، 190 هزار لیتر صرفه‌جویی طی روز حاصل شده است.

به گفته وی؛ در مجموع با اقدامات انجام شده در سال از قاچاق 62 میلیون لیتر گازوئیل جلوگیری می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان ادامه داد: از سه ماهه چهارم سال گذشته تاکنون نیز یک هزار و 400 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل قاچاق سوخت در استان توقیف شده است.

وی با بیان اینکه این خودروها به مدت شش ماه توقیف می‌شوند، افزود: تاکنون در استان هشت هزار شناور ثبتی نیز پلاک‌گذاری و 70 درصد شناورهای صیادی با همکاری شیلات به ردیاب مجهز شده‌اند.

این مسئول به ساماندهی وسائل نقلیه عمومی درون شهری در مرکز هرمزگان اشاره و افزود: بخش عمده‌ای از قاچاق سوخت نیز در این حوزه صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: در دریا نیز بیش از سه هزار و 200 شناور از سال 91 تا به امروز در رابطه با قاچاق سوخت توقیف شده است که در سال 92 شناورهای توقیفی بیشتر از نوع موتور لنج هستند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به چند پرونده کلان کشفیات کالای قاچاق، تأکید کرد: کشف دو هزار و 700 تن کود شیمیایی در قالب 133 کانتینر و در پوشش محموله نمک صنعتی به مقصد کشور تایوان از جمله مهم‌ترین این پرونده‌هاست که در حین بارگیری در اسکله شهید رجایی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) توقیف شده است.

وی اضافه کرد: پرونده دیگر نیز در دست پیگیری است که تخلف مالک هشت شناور که در دوره زمانی با اسناد جعلی هفت میلیون لیتر سوخت را قاچاق کرده است، مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/88001/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول