اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران تأکید کرد

گسترش زیرساخت‌های لازم برای توسعه آبزی‌پروری

رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران بر ضرورت گسترش زیرساخت‌های لازم به منظور توسعه آبزی‌پروری در کشور تأکید کرد.

گسترش زیرساخت‌های لازم برای توسعه آبزی‌پروری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایش بررسی کیفیت محصولات دامی به مناسبت هفته دامپزشکی بعد از ظهر امروز به میزبانی موسسه تحقیقات و سرم‌سازی رازی مستقر در این شهرستان برگزار شد.

در بخشی از این همایش عباسعلی مطلبی طی سخنانی اظهار داشت: یکی از اهداف پیش روی ما در سال‌های اخیر توسعه آبزی‌پروری در ایران است که حتی چشم‌اندازی برای این منظور در قانون برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: به طور قطع برای رسیدن به اهداف درنظر گرفته شده، نیازمند زیرساخت‌ها و امکانات و تلاش‌هایی هستیم که در همین راستا موسسه تحقیقات شیلات ایران بیش از یک‌صد پروژه تحقیقاتی را در حوزه‌های مختلف مربوط به آبزی‌پروری انجام داده است.

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران افزود: این تحقیقات در حوزه‌های مختلف به ویژه ارتقای کیفیت و سلامت غذایی، توسعه آبزی‌پروری،‌ توسعه دانش کشور در حوزه مبارزه با بیماری‌های مربوط به آبزیان در حال انجام است.

مطلبی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم در این حوزه موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم، باید نتایج تحقیقات در صنایع مربوطه به کارگرفته شده و از سوی دیگر تحقیقات کاربردی شوند.

وی یکی از مهمترین اقدامات به منظور کنترل بیماری‌ها را واکسیناسیون و اعمال اقدامات قرنطینه‌ای عنوان کرد و افزود: این مهم هم اکنون در دستور کار قرار دارد.

این مسئول در ادامه سخنان خود به کارگیری نیروهای متخصص و کارآمد و آشنا با این مهم را به منظور توسعه آبزی‌پروری در کشور مهم خواند و گفت: برای توسعه این مهم همچنین نیازمند اجرای طرح‌های تحقیقاتی هستیم.

انتهای پیام/2302/ب30/آ3004 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول