اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراب:

باید دست شورا را در انتخاب شهردار باز گذاشت

فرماندار سراب گفت: باید دست شورا را در انتخاب شهردار باز گذاشت تا بتوان در آینده شهرداری پاسخگو داشت.

باید دست شورا را در انتخاب شهردار باز گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، مسعود سعادتی عصر امروز در نخستین جلسه شورای شهرستان سراب اظهار کرد: مشورت و در نظر گرفتن نظر و خرد جمعی در مدیریت‌ها سفارش صریح قرآنی است.

وی شورا را منبعث از کلام وحی و سنت رسول نبوی عنوان و افزود: از مظاهر دخالت و مشارکت مردم در اداره سرنوشت خود، شوراها است.

سعادتی با بیان اینکه شوراها بدون واسطه با مردم در ارتباط هستند، یادآور شد: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید منافع عمومی را مدنظر قرار داده و از بخشی‌نگری پرهیز کنند.

رئیس شورا را سخنگوی شورا دانست و افزود: رئیس شورا باید منعکس کننده دیدگاه اکثریت اعضای شورا باشد و صرف مخالفت با موضوعی که اکثریت اعضا با آن موافقند توجیهی برای ابراز نظر مخالف برآیند نظر شورا نخواهد بود.

فرماندار سراب تصریح کرد: به عنوان مقام ارشد اجرایی شهرستان هیچ وقت نه در نشست‌های عمومی و نه به صورت خصوصی توصیه‌ای به اعضای شوراهای شهرهای چهار گانه سراب در مورد انتخاب شهردار نداشته است.

رئیس شورای اداری سراب تصریح کرد: باید دست شورا را در انتخاب شهردار بازگذاشت تا بتوان در آینده شهرداری پاسخگو داشت.

فرماندار سراب با تبریک به اعضای شورای شهرستان سراب گفت: شورای اسلامی شهرستان در واقع تجمع جزیره‌های شوراهای شهر و روستا بوده و تبلور اراده عمومی شوراهای شهر و روستاست.

سعادتی از اعضای شورای شهرستان به خصوص نماینده شورای شهرستان در شورای استان خواست تا از بخشی‌نگری خودداری و به انعکاس مسائل و مشکلات کلان شهرستان اقدام کنند.

در نخستین جلسه شورای شهرستان سراب که با حضور فرماندار، معاون فرماندار و بخشداران مرکزی و مهربان در سالن فرمانداری برگزار شد غلامحسین پورمناف به عنوان رئیس شورای شهرستان و حجت اربابی به عنوان نماینده شورای شهرستان در شورای استان انتخاب شدند ضمن اینکه بهروز عباسی‌اقدم به عنوان نایب رئیس تعیین شد.

انتهای پیام/60002/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول