اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه مشکلات جایگاه‌های CNG نطنز

آهسته برانید جاده تاریک می‌شود

مسیر‌های ارتباطی به جایگاه‌های CNG نطنز نا‌مناسب است و رانندگان باید برای تردد در این مسیر‌ها احتیاط کنند.

آهسته برانید جاده تاریک می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، شهرستان نطنز با وجود تراکم جمعیت بسیار بالا و تعدد خودرو‌های دو‌گانه‌سوز و قرار داشتن در دو مسیر پرتردد جاده ترانزیت بندرعباس- تهران و اتوبان اصفهان-تهران تنها دارای چهار جایگاه CNG است که یکی از جایگاه‌ها به دلیل نا‌معلومی تعطیل و سه جایگاه دیگر نیز در حاشیه شهر‌های نطنز و بادرود قرار دارند.

این سه جایگاه دارای مشکلات عدیده‌ای هستند که نداشتن تابلو ورودی جایگاه‌ها، مسیر نا‌مناسب دسترسی به جایگاه که هر سه مسیر جاده خاکی و بسیار ناهموار است و نا‌مناسب بودن ورودی جایگاه و نداشتن نور مناسب در زمان شب از جمله مشکلات این جایگاه‌ها است که در ذیل صحبت‌های مردم و رانندگان می‌خوانید.

یکی از شهروندان مشکلات خود را در مسیر ارتباطی و روشنایی در شب برای استفاده از این جایگاه بیان کرد و گفت: این مسیر در شب هیچ روشنایی و امنیتی ندارد، به میزانی که اگر سوئیچ خودرو روی زمین بیفتد، پیدا کردن آن سخت است و همچنین راننده‌ها نمی‌توانند به همراه خانواده خود، به دلیل احتمال وقوع مشکلات جانبی و نبود امکانات امنیتی در شب به این جایگاه مراجعت کنند.

همچنین برخی از راننده‌ها در زمینه راه ارتباطی عنوان کردند: دو جایگاه واقع در شهر بادرود به دلیل قرار گرفتن در جاده ترانزیتی و حرکت خودرو‌های سنگین خطرات بسیار زیادی دارد، چراکه در ورودی این جایگاه‌ها تابلو یا علامت راهنمایی و رانندگی و چراغ راهنمای چشمک زن وجود ندارد و خاکی بودن مسیر و وجود چاله‌های بسیار بزرگ که سبب آسیب رسیدن جدی به ماشین می‌شود از مشکلات دیگر راه‌های ارتباطی به این جایگاه‌ها است.

از سوی دیگر به دلیل خاکی بودن مسیر و سر بالا بودن ورودی جایگاه، زمانی که باران می‌بارد، مسیر به صورت باتلاقی درآمده و مشکلات را چندین برابر می‌کند.

رئیس اداره راه و شهرسازی نطنز با اشاره به وضعیت سه جایگاه، گفت: امیدواریم جایگاه نطنز تا یک ماه آینده با همکاری شهرداری و شورای شهر نطنز با نصب تیرهای برق روشنایی کافی برای ورودی این جایگاه ایجاد شود.

جواد نظر‌پور به جایگاه جاده بادرود- کاشان اشاره و اظهار کرد : چون عملیات دوبانده کردن جاده بادرود- کاشان به زودی آغاز می‌شود، منتظر هستیم آغاز عملیات تا محدوده جاده برگشت کاشان به بادرود مشخص شود تا پس از زیرکوبی جاده، عملیات آسفالت ورودی و روشنایی توسط این اداره صورت بگیرد.

وی با اشاره به جایگاه اریسمان (جاده بادرود- اردستان ) نیز ادامه داد: این جایگاه مشکل حقوقی دارد و تا مشکل حقوقی جایگاه برطرف نشود هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.

رئیس اداره راه و شهرسازی نطنز تصریح کرد: نقشه و مجوز  ساخت جایگاه اریسمان در سال 87 به دلیل رفت و برگشت بودن جاده بادرود- اردستان و مشکلات ترافیکی و خطر تصادف به صورتی طراحی شده بود که باید ورودی آن از طرف روستای اریسمان و پشت به جاده ترانزیت ساخته می‌شد و پس از اخذ مجوز در تاریخ 29 بهمن‌ماه سال 1387 باند دوم جاده به بهره‌برداری می‌رسید تا مشکل ترافیکی و خطری در این جاده احساس نمی‌شد.

وی با تأکید بر اینکه در این مقطع توصیه‌های لازم به ادارات مربوطه برای تغییر نقشه و اخذ مجو‌زهای لازم از مراجع قانونی داده شده است، اذعان کرد: اما به این توصیه‌های توجهی نشد و جایگاه رو به جاده ترانزیت و پشت به روستای اریسمان ساخته شد.

نظر‌پور در پایان بیان کرد: این جاده براساس نقشه اداره راه و شهر‌سازی ساخته نشده و براساس قانون هیچ خدماتی از سوی این اداره قابل ارائه نیست و باید مسئولان ارشد شهرستان نسبت به رفع مشکل حقوقی این جایگاه تمهیدات لازم را بیندیشند تا مشکل آسفالت و روشنایی این جایگاه برطرف شود.

انتهای پیام/63025/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول