به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، شهرستان نطنز با وجود تراکم جمعیت بسیار بالا و تعدد خودروهای دوگانهسوز و قرار داشتن در دو مسیر پرتردد جاده ترانزیت بندرعباس- تهران و اتوبان اصفهان-تهران تنها دارای چهار جایگاه CNG است که یکی از جایگاهها به دلیل نامعلومی تعطیل و سه جایگاه دیگر نیز در حاشیه شهرهای نطنز و بادرود قرار دارند.
این سه جایگاه دارای مشکلات عدیدهای هستند که نداشتن تابلو ورودی جایگاهها، مسیر نامناسب دسترسی به جایگاه که هر سه مسیر جاده خاکی و بسیار ناهموار است و نامناسب بودن ورودی جایگاه و نداشتن نور مناسب در زمان شب از جمله مشکلات این جایگاهها است که در ذیل صحبتهای مردم و رانندگان میخوانید.
یکی از شهروندان مشکلات خود را در مسیر ارتباطی و روشنایی در شب برای استفاده از این جایگاه بیان کرد و گفت: این مسیر در شب هیچ روشنایی و امنیتی ندارد، به میزانی که اگر سوئیچ خودرو روی زمین بیفتد، پیدا کردن آن سخت است و همچنین رانندهها نمیتوانند به همراه خانواده خود، به دلیل احتمال وقوع مشکلات جانبی و نبود امکانات امنیتی در شب به این جایگاه مراجعت کنند.
همچنین برخی از رانندهها در زمینه راه ارتباطی عنوان کردند: دو جایگاه واقع در شهر بادرود به دلیل قرار گرفتن در جاده ترانزیتی و حرکت خودروهای سنگین خطرات بسیار زیادی دارد، چراکه در ورودی این جایگاهها تابلو یا علامت راهنمایی و رانندگی و چراغ راهنمای چشمک زن وجود ندارد و خاکی بودن مسیر و وجود چالههای بسیار بزرگ که سبب آسیب رسیدن جدی به ماشین میشود از مشکلات دیگر راههای ارتباطی به این جایگاهها است.
از سوی دیگر به دلیل خاکی بودن مسیر و سر بالا بودن ورودی جایگاه، زمانی که باران میبارد، مسیر به صورت باتلاقی درآمده و مشکلات را چندین برابر میکند.
رئیس اداره راه و شهرسازی نطنز با اشاره به وضعیت سه جایگاه، گفت: امیدواریم جایگاه نطنز تا یک ماه آینده با همکاری شهرداری و شورای شهر نطنز با نصب تیرهای برق روشنایی کافی برای ورودی این جایگاه ایجاد شود.
جواد نظرپور به جایگاه جاده بادرود- کاشان اشاره و اظهار کرد : چون عملیات دوبانده کردن جاده بادرود- کاشان به زودی آغاز میشود، منتظر هستیم آغاز عملیات تا محدوده جاده برگشت کاشان به بادرود مشخص شود تا پس از زیرکوبی جاده، عملیات آسفالت ورودی و روشنایی توسط این اداره صورت بگیرد.
وی با اشاره به جایگاه اریسمان (جاده بادرود- اردستان ) نیز ادامه داد: این جایگاه مشکل حقوقی دارد و تا مشکل حقوقی جایگاه برطرف نشود هیچ کاری نمیتوان انجام داد.
رئیس اداره راه و شهرسازی نطنز تصریح کرد: نقشه و مجوز ساخت جایگاه اریسمان در سال 87 به دلیل رفت و برگشت بودن جاده بادرود- اردستان و مشکلات ترافیکی و خطر تصادف به صورتی طراحی شده بود که باید ورودی آن از طرف روستای اریسمان و پشت به جاده ترانزیت ساخته میشد و پس از اخذ مجوز در تاریخ 29 بهمنماه سال 1387 باند دوم جاده به بهرهبرداری میرسید تا مشکل ترافیکی و خطری در این جاده احساس نمیشد.
وی با تأکید بر اینکه در این مقطع توصیههای لازم به ادارات مربوطه برای تغییر نقشه و اخذ مجوزهای لازم از مراجع قانونی داده شده است، اذعان کرد: اما به این توصیههای توجهی نشد و جایگاه رو به جاده ترانزیت و پشت به روستای اریسمان ساخته شد.
نظرپور در پایان بیان کرد: این جاده براساس نقشه اداره راه و شهرسازی ساخته نشده و براساس قانون هیچ خدماتی از سوی این اداره قابل ارائه نیست و باید مسئولان ارشد شهرستان نسبت به رفع مشکل حقوقی این جایگاه تمهیدات لازم را بیندیشند تا مشکل آسفالت و روشنایی این جایگاه برطرف شود.
انتهای پیام/63025/ذ40/پ3003