اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بیش از 80 سال تجربه کاری

تنها قنات‌دار نمونه کشور درگذشت

تنها قنات‌دار نمونه کشور که در شهر میمه اصفهان زندگی می‌کرد با بیش از 80 سال تجربه کاری در زمینه قنات، چهره در نقاب خاک کشید.

تنها قنات‌دار نمونه کشور درگذشت

عضو شورای کشاورزی میمه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام این مطلب اظهار کرد: عیسی خان گران‌مایه که قنات‌دار نمونه کشوری در سال 1387 بود از نوجوانی تاکنون در امر لایروبی قنوات بخش میمه فعال بوده و همواره با آمادگی کامل تمام تجربیات خود را به جوانان منتقل می‌کرد.

محسن فخریان با اشاره به اینکه مرحوم گران‌مایه قنات را با فرهنگ و تمدن کشور ما آمیخته کرده بود، افزود: وی همواره از قنات به عنوان نمادی از هویت فرهنگی کشور یاد می‌کرد.

بنابراین گزارش عیسی خان گران‌مایه در مراسم بزرگداشت برگزیدگان کشاورزی که هر ساله صورت می‌گیرد، در بین تعداد 86 کشاورز نمونه منتخب در 61 رشته مصوب ملی، به نمایندگی شورای کشاورزی میمه با عملکرد بسیار مثبت در زمینه قنات و استحصال 110 لیتر آب در ثانیه در رشته امور منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان تنها «قنات دار نمونه کشور» در سال 1387 از «شهر میمه»، موفق به دریافت تندیس، لوح افتخار و تقدیرنامه از وزیر وقت جهاد کشاورزی شد.

مرحوم گران‌مایه در سال 1302 در شهر میمه اصفهان چشم به جهان گشود و در نیمه مهرماه سال جاری دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/2301/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول