اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار چنگ الماس خواستار شد

پوشش رادیو تلویزیونی روستاهای بخش چنگ الماس بیجار توسط رسانه ملی

بخشدار چنگ الماس خواستار پوشش روستاهای این بخش توسط رسانه‌ ملی شد و گفت: نبود پوشش رسانه‌ای منجر به استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و ایجاد آسیب‌های فرهنگی خواهد شد.

پوشش رادیو تلویزیونی روستاهای بخش چنگ الماس بیجار توسط رسانه ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، احمدرضا قاسمی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با حضور معاون فرماندار، امام جمعه و رؤسای برخی ادارات در سالن کنفرانس مجتمع امیرنظام گروسی برگزار شد، اظهار کرد: ارتباطات از جمله صدا و سیما و مخابرات از جمله زیرساخت‌های فرهنگی هستند اما متأسفانه در این زمینه روستاهای بخش چنگ الماس از پوشش مطلوبی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه نبود پوشش رسانه ملی از مشکلات و معضلات در این منطقه است، تصریح کرد: اگر نظام بخواهد افکار عمومی را اغنا کند، برای رساندن و انعکاس سخنان حاکمیت و دستگاه‌ها از طریق رسانه‌ها باید طبیعتاً روستاها نیز از این مهم برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه فراگیرترین و مهم‌ترین رسانه صدا و سیما است افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران برای غنای فرهنگی جامعه باید بر بهره‌مندی تمامی نقاط شهری و روستایی از گیرنده‌های ملی از جمله صدا و سیما که عوامل انتقال فرهنگ و ترویج فرهنگ ایران اسلامی هستند، تلاش کند.

وی به عدم استقرار نمایندگی دستگاه‌های فرهنگی در روستاها اشاره کرد و گفت: متأسفانه در اکثر موارد نگاه ما به شهر بیجار است اما باید توجه داشت که اکنون شهرستان بیجار داری پنج نقطه شهری است و رسیدگی به امور فرهنگی در این نقاط نیز ضروری است.

قاسمی خواستار تخصیص اعتبارات فرهنگی به بخش‌ها و روستاهای شهرستان بیجار شد و گفت: توجه ویژه مسئولان شهرستانی به حضور در برنامه‌ها و جلسات فرهنگی می‌تواند در امر ارتقاء بخش‌ها و روستاها نقش سازنده‌ای داشته باشد.

بخشدار چنگ الماس بر توجه ویژه به اماکن مذهبی و مقدس در روستاها تأکید کرد و گفت: رسیدگی به اماکن متبرکه موجب ترویج و گسترش فرهنگ مذهبی در جامعه روستایی خواهد شد.

وی بیان کرد: اماکن متبرکه و مذهبی در زمینه ترویج و سطح ارتقاء روستاها از نمادهای اسلامی و مذهبی نقش بی‌بدیلی خواهند داشت.

توجه به بحث فرهنگی در روستاها و مناطق دور افتاده

قاسمی خواستار برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در روستاها شد و اظهار کرد: امید است ستاد فرهنگ عمومی در روستاها تشکیل و با برگزاری جلسات در مناطق روستایی و بهره از شخصیت‌های مورد تأیید مردم روستا توجه و عنایت ویژه‌ای به فرهنگ مردم این بخش و روستاهایش داشته باشیم.

وی بر توجه به بحث فرهنگی روستاها و مناطق دور افتاده به ویژه زیرساخت‌های فرهنگی آن تأکید کرد.

بخشدار چنگ الماس با اعتراض به نبود روحانی و امام جماعت در مناطق روستایی این بخش گفت: روحانیت در اغنای فرهنگ مذهبی تأثیرات بسزایی دارند که متأسفانه دو نقطه شهری و تمامی روستاهای بخش چنگ الماس از این نظر نیز محروم هستند.

این مسئول به معضل اعتیاد در اکثر روستاهای این بخش اشاره کرد و گفت: بحث اعتیاد و رواج آن موجب تحت تأثیر قرار دادن شاخصه‌های فرهنگی خواهد شد.

قاسمی رواج مواد مخدر صنعتی در برخی از روستاهای این بخش را ناشی از مهاجرت جوانان به شهرهای دیگر بیان کرد و گفت: این افراد بعد از مراجعه و بازگشت به روستای خود با فراگرفتن فرهنگی غلط در محیطی نامناسب به اعتیاد و مصرف مواد مخدر روی می‌آورد که پیامدهایی ناخوشایندی را برای منطقه به همراه خواهد داشت.

وی در پایان توجه به کتابخانه‌ها و مساجد را زمینه‌ای برای ترویج و گسترش و آموزش‌های فرهنگی عنوان کرد.

انتهای پیام/79015/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول