اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اعلام کرد

تشکیل 78 جلسه شورای فرهنگی در آذربایجان غربی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: 78 جلسه شورای فرهنگی در آذربایجان غربی با حضور حجت الاسلام غلامرضا حسنی و استاندار آذربایجان غربی تشکیل شده است.

تشکیل 78 جلسه شورای فرهنگی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمد باقر کریمی ظهر امروز در جمع مسئولان فرهنگی که در مجتمع فرهنگی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی یکی از استان‌های مرزی بوده و 43 هزار و 660 کیلومترمربع وسعت دارد که شهرهای آن در عرض هم قرار دارند.

وی اذعان داشت: آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر، 40 بخش، 113 دهستان و 3 هزار و 737 روستا و آبادی دارد و از نظر پراکندگی و بافت جمعیت استان 59 درصد شیعه، 40 درصد اهل تسنن و یک درصد اقلیت‌های مذهبی ازجمله ارامنه، کریمیان و زرتشتیان را شامل می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ابراز داشت: مردم آذربایجان غربی به زبان‌های ترکی آذری، کردی، آشوری، ارمنی، فارسی و.. تکلم می‌کنند.

وی یادآور شد: ارومیه به دلیل تنوع قومیتی و گویش‌های مختلف به 72 ملت مشهور بوده و زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان این منطقه مثال زدنی است.

کریمی جمعیت استان آذربایجان غربی را براساس سرشماری سال 90 سه میلیون و 80 هزار و 576 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: ترکیب جنسیتی در آذربایجان غربی مساوی بوده به طوری که یک میلیون و 550 هزار و 127 نفر را مردان و  یک میلیون و 525 هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: از کل جمعیت آذربایجان غربی یک میلیون و 932 هزار و 544 نفر در شهرستان‌ها و یک میلیون و 148 هزار نفر در روستاها زندگی می‌کنند که آمار بسیار خوبی بوده و رشد جمعیت استان در سال‌های 85 تا سال 90، 2.3 درصد است.

کریمی اظهار داشت: تعداد شهدایی که استان تقدیم انقلاب اسلامی کرده در حدود 12 هزار شهید بوده و آذربایجان غربی 16 هزار نفر جانباز و 2 هزار و 158 نفر آزاده دارد.

وی تاکید کرد: از بزرگترین مفاخر آذربایجان غربی رزمنده و حماسه آفرین حجت الاسلام غلامرضا حسنی بوده که مدال شجاعت دریافت کردند و در عرصه شهادت نیز می‌توان به شهیدان باکری‌ها، امینی، کلانتری و... اشاره کرد.

کریمی با بیان اینکه تاکنون 78 جلسه شورای فرهنگی با حضور  غلامرضا حسنی و استاندار آذربایجان غربی تشکیل شده، عنوان کرد: طی این جلسات حدود 2 هزار و 900 مصوبه در زمینه‌های مختلف از جمله ترویج فرهنگ گذشت در جامعه و ترویج فرهنگ قانون مداری و احترام به قانون وجود دارد.

وی توجه ویژه به تحکیم خانواده و توجه به محوریت افراد در محیط زندگی، ترویج فرهنگ ازدواج‌های ساده، ترویج فرهنگ رفع اختلافات خانوادگی، توجه ویژه به معضل اعتیاد در جامعه، مبارزه با فساد اجتماعی از بعد فرهنگی، ترویج فرهنگ مبارزه با خرافات، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و... را از دیگر مصوبات اعلام کرد.

انتهای پیام/61005/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول