اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمان تصریح کرد

تلاش کانون اصلاح و تربیت کرمان برای بازگشت سعادتمندانه مددجویان

فرماندار کرمان، برنامه‌های کانون اصلاح و تربیت را شایسته تقدیر دانست و گفت: کارکنان کانون اصلاح و تربیت با حداکثر توان خود در راستای ایجاد زمینه بازگشت سعادتمندانه مددجویان به زندگی فردی و اجتماعی تلاش می‌کنند.

تلاش کانون اصلاح و تربیت کرمان برای بازگشت سعادتمندانه مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهنام سعیدی پیش از ظهر امروز در بازدید از کانون اصلاح و تربیت کرمان اظهار داشت: بازدید از مکانی که افراد کم سن با جرایم مختلف در آن نگهداری می‌شوند، بسیار ناراحت‌کننده است، اما آنچه سبب خوشحالی می‌شود، دقت، نظم، دلسوزی پدرانه و فراهم کردن مکانی مناسب برای نگهداری این افراد و اصلاح و تربیت آنهاست.

وی از تلاش‌های کارکنان کانون اصلاح و تربیت تقدیر و بیان کرد: تلاش در حوزه اصلاح و تربیت مددجویان کانون اصلاح و تربیت جدای از کار اداری، اقدامی اعتقادی و انسان‌‌دوستانه است، زیرا با انجام این کار، زمینه زندگی شرافتمندانه برای مددجو در آینده ایجاد می‌شود.

فرماندار کرمان از نحوه خدمات‌دهی در کانون اصلاح و تربیت کرمان قدردانی کرد و گفت: در بازدید از مکان‌های مختلف کانون اصلاح و تربیت، توجه ویژه به بهداشت، تندرستی، ورزش و فعالیت‌های فرهنگی مناسب به خوبی قابل مشاهده است.

سعیدی تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی در کانون اصلاح و تربیت هم در حد بسیار خوب و بالایی قرار دارد.

فرماندار کرمان در این بازدید از مکان‌های مختلف کانون اصلاح و تربیت دیدن و با مددجویان صحبت کرد.

در ادامه این بازدید مدیر کانون اصلاح و تربیت کرمان خاطر نشان کرد : توسعه فرهنگی بین خانواده‌های مددجویان کانون اصلاح و تربیت می‌تواند از ارتکاب مجدد جرم توسط آنها پس از آزادی جلوگیری کند.

مهدی شجاعی با اشاره به وجود مرکز مراقبت پس از خروج برای زندان‌های استان کرمان تصریح کرد: راه‌اندازی چنین مرکزی برای مراقبت از مددجویان آزاد شده از کانون اصلاح و تربیت می‌تواند از ارتکاب مجدد جرم توسط آنها پس از آزادی جلوگیری کرده و نتیجه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی انجام شده در این کانون را افزایش دهد.

وی اظهار کرد: تغییر وضعیت ظاهری کانون و به وجود آوردن شرایط هر چه بهتر برای نگهداری و اصلاح و تربیت کودکان کانون در اولویت برنامه‌های مورد نظر در این زمینه به شمار می‌رود.

شجاعی عنوان کرد: باید تلاش ویژه‌‌ای برای جلوگیری از ورود نوجوانان به کانون‌های اصلاح و تربیت صورت گیرد، زیرا با وجود ارائه خدمات مناسب به مددجویان کانون باز هم این مکان در مقایسه با حضور بچه‌ها در خانواده جای مناسبی نیست.

وی گفت: تلاش‌های گسترده‌ای در زندان و کانون برای اصلاح و تربیت مددجویان و ایجاد زمینه بازگشت سعادتمندانه آنها به زندگی فردی و اجتماعی انجام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر امکانات ورزشی، بهداشتی و کارهای فرهنگی انجام شده در کانون بیشتر از زندان است.

به گزارش فارس، کانون اصلاح و تربیت محل نگهداری و اصلاح و تربیت نوجوانان بزهکار زیر 18 سال است.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول