اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

جشنواره فیلم کودک و راه‌های نرفته

برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان هرچند موضعی می‌تواند رنگ و لعاب یک شهر حتی به بزرگی اصفهان را عوض کند و ارمغان نشاط را راهی شهر و دیار کودکان سازد، اما به صورت قطعی هدف از برپایی این جشنواره چیز دیگری است.

جشنواره فیلم کودک و راه‌های نرفته

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در تمام دنیا فستیوال‌ها زمینه‌ایست برای رسیدن به هدفی والا و بزرگ. جشنواره و فستیوال برگزار می‌شود تا توجه‌ها به موضوعی خاص جلب شود تا با شناساندن درست موضوع، استقبال از یک موضوع خاص رقم بخورد، اما در ایران ظاهراً قرار است از سر تنگ قیف وارد شویم.

برگزاری فستیوال و یا جشنواره فیلم کودک و نوجوان هرچند موضعی می‌تواند رنگ و لعاب یک شهر حتی به بزرگی اصفهان را عوض کند و ارمغان نشاط را راهی شهر و دیار کودکان سازد، اما به صورت قطعی هدف از برپایی این جشنواره چیز دیگری است.

آشنایی کودکان با سینمای کودک و تسهیل حضور آنها در سینما و تماشای فیلم کودک و نوجوان سطحی‌ترین هدفی است که این جشنواره دنبال می‌کند، اما به واقع تا وقتی که زیرساخت‌ها فراهم نیست، آیا برگزاری شو و جشن تنها می‌تواند راه دستیابی به این هدف را تسهیل نماید.

وقتی هنوز سینمای کودک در ایران شکل نگرفته و فیلم کودک و نوجوان نیز باز تعریف‌نشده آیا می‌توان با جیغ و سوت و هورا این سینما را به کودکان و نوجوانان ایرانی معرفی کرد؟

بازی با توپ‌های پلاستیکی و یا نشستن‌های چندین ساعته روی صندلی‌های کامپیوتر و بازی‌های خشن و غیر‌خشن در طول سال به سالم‌ترین تفریح کودکان  و نوجوانان تبدیل‌شده و همچنان چشمان کودکان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در حسرت دیدن فیلم‌های فاخر کودک و نوجوان به پرده سینماهای شهر دوخته شده است.

سینمای کودک و نوجوانی که شهردار اصفهان سال پیش قول ساخت آن را داده بود ،همچنان در پیچ و خم تعاریف اداری و بروکراسی‌های متداول سر بر مُهر بی‌مهری مانده است و خبری هم از تأسیس آن نیست.

حالا از سینما هم که بگذریم، هنوز نهادهای مرتبط در زمینه تهیه فیلم‌های فاخر کودکان کاری نکرده‌اند، کاری که شایسته کودکان و نوجوانان ایرانی با تمام خلاقیت، هوش و استعدادشان باشد.

شاید باید بجای برگزاری فستیوال‌های این‌چنینی باید مقداری از خرج‌ها را فاکتور گرفت و آن را برای خرید و یا ساخت فیلم‌های مرتبط با کودکان هزینه کنند.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول