اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

تربیت کودکان باید بر سیاق آداب اسلامی باشد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: تربیت کودکان به عنوان نسل آینده باید بر سیاق زندگی اسلامی و ارزشی باشد.

تربیت کودکان باید بر سیاق آداب اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، خدیجه جعفری‌اصل در مراسم گرامیداشت هفته ملی کودک با تاکید بر زندگی به سبک اسلامی گفت: اسلام کامل‌ترین دین الهی است که حقوق کودکان را به نحوه شایسته رعایت کرده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگان دین اسلام احترام ویژه‌ای به کودک قائل بودند و ائمه نیز توصیه‌های زیادی در باب ارزش و جایگاه کودک دارند، احترام به کودکان را از مظاهر اولیه اسلام دانست.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با بیان قصه‌ای در مورد توکل به خدا و قبول مشیت الهی افزود: از حکمت خداوند است که گاه انسان با مشکل مواجه می‌شود، اما باید در هر حال خداوند را یاد کنیم و توکل به خدا داشته باشیم.

جعفری اصل از مربیان خواست در مسیر تربیت کودکان سبک اسلامی را مد‌نظر داشته باشند چرا که تزکیه برتر از تعلیم است.

این مسئول در همین راستا تغییر شعار این هفته از «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» به «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی به سبک اسلامی» را پیشنهاد داد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اصل تعلیم و تربیت کودکان را به معنای شکوفایی استعدادهای آنان دانست و افزود: این امر بروز سلامت جسمی، سلامت فکری، سلامت روحی و سلامت اخلاقی را در پی خواهد داشت.

جعفری اصل بر تبیین بسیاری از مفاهیم و اصول اسلامی همانند توحید عملی، جهاد و ولایت به کودکان تاکید کرد و گفت: این اصول باید به گونه‌ای به کودکان تبیین شود تا تفکرات اسلامی در جامعه عمق یابد.

انتهای پیام/62005/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول