اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

ارتقای آگاهی مردم برای مقابله با بحران ضروری است

استاندار البرز گفت: آموزش همگانی و ارتقای آگاهی مردم برای مقابله با بحران و کاهش خسارات ناشی از آن ضروری است.

ارتقای آگاهی مردم برای مقابله با بحران ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدطاهر طاهری ظهر امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز که با حضور دستگاه‌های اجرایی استان در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید برای مقابله با بحران انجام داد آموزش‌های همگانی و آگاهی دادن به مردم در موقع مواجه شدن با بلایای طبیعی است.

وی ادامه داد: در این راستا مدیران باید ارائه آموزش‌ها به مردم را مهم‌ترین اولویت خود قرار دهند و اقشار مختلف مردم را در برابر این حوادث آماده سازند.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی افزود: این هفته با شعار «انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه و مدیریت جامع خطرات» نامگذاری شده است.

طاهری تأکید کرد: در این راستا این هفته فرصت مناسبی است تا مدیران در دستگاه‌های ذی‌ربط دادن آموزش به اقشار مختلف جامعه را در رأس کاری خود قرار دهند.

وی با تأکید بر این‌که در این راستا و در کنار آموزش‌ها به اقشار مختلف جامعه دستگاه‌های اجرایی نیز باید آمادگی‌های لازم را داشته باشند، افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای مقابله با بلایای طبیعی و پیشگیری از وقوع بحران در استان آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

استاندار البرز در ادامه سخنان خود به نقش دستگاه‌هایی همچون هلال احمر، صدا و سیما و همچنین شهرداری‌های اشاره کرد و گفت: این نهادها به عنوان یکی از مهم‌ترین ارگان‌های مهم خدمات‌رسان در مواقع بحران هستند که باید آمادگی کاملی در سطح استان داشته باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر حضور جدی دستگاه‌های استانی در اجرای برنامه‌های هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی گفت: حضور فعال اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در این برنامه‌ها علاوه بر غنای بیشتر به برنامه‌ها حاکی از اهمیت این مهم در برنامه‌ریزی‌های شهری و استانی است.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول