اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده اداره کل اطلاعات گیلان:

مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد گیلان بدون درنگ تعطیل شوند

نماینده اداره کل اطلاعات گیلان گفت: مراکز غیر مجاز ترک اعتیاد گیلان باید بدون درنگ و هر گونه مماشات تعطیل شوند.

مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد گیلان بدون درنگ تعطیل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نماینده اداره کل اطلاعات گیلان ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان ساماندهی مراکز اعتیاد را مورد تأکید قرار داد.

وی با بیان اینکه این مراکز امروز تجاری شده است، اظهار کرد: این مراکز با رویکرد اقتصادی نمی‌توانند جزو مراکز مردم‌نهاد شوند.

این مسئول، تعطیلی بدون درنگ مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد را مهم خواند و تصریح کرد: در این زمینه نباید هیچ‌گونه مماشات صورت گیرد.

*زنگ خطر حضور معتادان پرخطر با رأی باز

وی، رأی ‌باز را از مسایل مهم در زمینه دستگیرشدگان مواد مخدر ذکر کرد و گفت: برخی‌ها با استفاده از رأی باز دوباره مواد مخدر را ادامه می‌دهند.

نماینده اداره کل اطلاعات گیلان، استفاده افراد پرخطر از رأی باز را نگران کننده خواند و گفت: حدود 70 درصد دستگیرشدگان سابقه مواد مخدر ندارند و این آمار نشان می‌دهد که استفاده‌کنندگان از رأی باز افراد بی‌تجریه و بدون سابقه را به‌کار‌گیری می‌کنند.

وی، با بیان اینکه نباید به افراد پرخطر رأی باز داده شود، خاطرنشان کرد: در مقابله با مواد مخدر باید با جدیت برخورد کرد زیرا خانه‌های بسیاری با مواد مخدر خراب شده است.

*نگرانی فروش داروهای تقلبی ترک اعتیاد در گیلان

این مسئول، فروش داروهای تقلبی ترک اعتیاد را از مشکلات دیگر استان نامید و تصریح کرد: در این راستا باید مسئولان داروخانه‌ها نشست‌هایی برگزار شود.

وی، ساماندهی وضعیت فروش داروها از طریق داروخانه‌ها را از موضوعات مورد تأکید مسئولان قرار داد.

نماینده اداره کل اطلاعات گیلان، برخورد قاطع با لابراتوارهای تهیه داروهای مواد تقلبی مواد مخدر را از موارد مهم برشمرد و گفت: این مهم باید با اهتمام بیشتر دستگاه‌ها صورت گیرد.

وی، به‌کارگیری از ظرفیت‌های تمام دستگاه‌ها در زمینه برخورد با قاچاقچیان را ضرورت دانست و یادآور شد: همه باید با تعامل به مبارزه با مواد مخدر بروند.

*فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر مستندسازی شود/ضرورت جداسازی اردوگاه‌های معتادان

این مسئول، مستندسازی و اطلاع‌رسانی درست از فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر و تحلیل و بررسی این موارد را از نکات قابل توجه صدا و سیمای مرکز گیلان عنوان کرد.

وی، جداسازی اردوگاه‌های معتادان را از دیگر موارد مهم ذکر کرد و متذکر شد: برطرف شدن مشکل بیکاری از موضوعات جدی استان است.

نماینده اداره کل اطلاعات گیلان، با بیان اینکه 80 تا 85 درصد دستگیرشدگان مواد مخدر از قشر بیکار استان هستند، خاطرنشان کرد: در این راستا باید راهکارهایی اندیشیده شود.

*ضرورت رصد سایت‌های آموزشی ماده مخدر شیشه توسط مسئولان دست‌اندرکار

وی، وجود سایت‌های آموزش ماده مخدر شیشه را از خطرات بزرگ خواند و یادآور شد: این سایت‌ها زیر نظر سازمان سیا انگلیس و بی‌بی‌سی ماده مخدر شیشه را آموزش می‌دهند که دست‌اندرکاران باید این سایت‌ها را رصد کرده و آنها را تعطیل کنند.

انتهای پیام/2300/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول