اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اخبار افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته

اختلاف در مذاکرات امنیتی کابل-واشنگتن

اظهارات والی فاریاب درباره بهبود اوضاع امنیتی در این ولایت پس از خروج نظامیان ناتو و بروز اختلافات در مذاکرات امنیتی افغانستان و آمریکا، بخشی از اخبار کوتاه افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته است.

اختلاف در مذاکرات امنیتی کابل-واشنگتن

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس، «محمدالله بتاش» والی فاریاب طی نشستی اعلام کرد که همزمان با خروج نظامیان ناتو از این ولایت، اوضاع امنیتی نیز در فاریاب بهبود یافت.

به گزارش تلویزیون آریانا، این مقام افغان روز گذشته در یک نشست رسمی که بین مقامات فاریاب و مسئولان سازمان ملل در شهر «میمنه» مرکز ولایت فاریاب برگزار شده بود، گفت: در حال حاضر امنیت در ولایت فاریاب بهتر از زمانی است که نیروهای خارجی حضور داشتند.

یک نشریه غربی از اختلاف در مذاکرات امنیتی کابل- واشنگتن خبر داد

نشریه «آتلانتیک» در تازه‌ترین مطلب خود نوشت: امضای پیمان امنیتی کابل- واشنگتن یکی از موضوعات مهم در تاریخ سیاسی افغانستان است که بر اساس آن تعداد حضور نظامیان خارجی پس از 2014 در افغانستان مشخص می‌شود.

این نشریه به موارد اختلافی در مذاکرات امنیتی کابل- واشنگتن نیز اشاره و تصریح کرد: یکی از موارد اختلافی بین هیئت‌های مذاکره کننده افغان و آمریکایی این است که حامد کرزی به شدت تلاش دارد نظامیان آمریکایی گزارش‌های اطلاعاتی خود را با نیروهای افغان شریک کنند اما طرف آمریکایی این امر را نمی‌پذیرد.

گفت‌وگوی تلفنی حامد کرزی و نخست وزیر انگلیس

حامد کرزی عصر روز سه‌شنبه با «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس تلفنی گفت‌وگو کرد. هر 2 طرف در این تماس تلفنی در خصوص نهمین مجمع اقتصادی جهان اسلام و نشست 3 جانبه افغانستان، پاکستان و انگلیس که قرار است در آینده نزدیک برگزار شود، بحث و تبادل نظر کردند.

کامرون در این تماس تلفنی اظهار امیدواری کرد که نشست 3 جانبه افغانستان، پاکستان و انگلیس نتایج مثبتی را برای کابل و اسلام آباد در پی داشته باشد.

حامد کرزی نیز گفت که امیدوار است نشست جانبه انگلیس، افغانستان و پاکستان بتواند در بهبود روابط کابل و اسلام آباد مفید واقع شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول