اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنیان‌گذار روش درمانی اعتیاد بر اساس علائم بالینی:

سم‌زدایی بزرگ‌ترین جنایت نسبت به درمان اعتیاد است

مدیر مرکز و بنیان‌گذار روش درمانی اعتیاد بر اساس علائم بالینی گفت: سم‌زدایی بزرگ‌ترین جنایت نسبت به درمان اعتیاد بوده و عدم ترک مواد مخدر ناشی از عدم درک واقعیت اعتیاد است.

سم‌زدایی بزرگ‌ترین جنایت نسبت به درمان اعتیاد است

مهرداد مفتوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مهم‌ترین اهداف مرکز سروج که یکی از مراکز ترک اعتیاد در اصفهان است، اظهار کرد: یکی از مسائلی که همیشه مصرف‌کنندگان مواد مخدر، خانواده‌های آنها و مسئولان را از ترک مواد مخدر عاجز کرده، عدم شناخت اعتیاد از واقعیت اعتیاد است.

وی با بیان اینکه طرح صورت مسئله اعتیاد، طریقه صحیح به درمان رسیدن یک مصرف‌کننده و آگاهی دادن به خانواده‌ها و مسئولان مهم‌ترین ترویج این مهم از اهداف این مرکز است، اضافه کرد: هدف این نگرش بر مبنای این است که عواقب اعتیاد در ابعاد واقعی و عقلانی مورد بررسی قرار گیرد تا از ایجاد موارد احساسی جلوگیری شود.

مدیر مرکز و بنیان‌گذار روش درمانی اعتیاد براساس علائم بالینی با اشاره به مواد مخدر تریاک تصریح کرد: بزرگترین خلقت خداوند تریاک است، زیرا بیشتر مواد دارویی که امروز می‌تواند در درمان بیشتر بیماران ما مؤثر باشد، تریاک است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از نیمی از این مواد دارویی از تریاک ساخته شده است، ادامه داد: درمان ما در این مرکز تاکید بر سلامتی جسم و روح است، زیرا اعتیاد بهترین لذت بوده و این لذت اعتیادآور است و سم‌زدایی بزرگترین جنایت نسبت به درمان اعتیاد محسوب می‌شود.

مفتوم با بیان اینکه هر عاملی که انسان را از حالت طبیعی خارج کند را اعتیاد می‌گوییم و این مرکز که به اسم سروج در اصفهان از سال 81 فعالیت خود را در اصفهان آغاز کرده است، تاکید کرد:  مدیریت هلال احمر این مرکز را به صورت رایگان در اختیار ما قرار داده و تمام مراحل درمان افراد در این مرکز به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

وی در پایان از مؤمنی مدیرکل جمعیت هلال احمر استان اصفهان تشکر و گفت: تشکیلات سروج با همکاری و همیاری مسئولان استان اصفهان و شورای هماهنگی مواد مخدر استان فعالیت خود را آغاز کرده تا بتواند راه و روش درمان اعتیاد را در جامعه گسترش بدهد.

انتهای پیام/2301/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول