بهرام پورناصح در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اهمیت موسیقی در فیلم کودک اظهار کرد: برای ساخت یک موسیقی متن قوی ابتدا باید سناریو خوانده شود و سپس با بهرهگیری از تخصص باید به روح یک قطعه توجه کرد، چرا که داستان موسیقیایی باید کودک را به فکر فرو ببرد، مانند زمانی که یک کتاب رمان میخواند.
وی افزود: گاهی مجبور هستیم برای نشان دادن روح یک داستان به موسیقی پناه ببریم، چرا که روح دیده نمیشود، اما قدرت موسیقی در نشان دادن آن بسیار بالا است.
آهنگساز ماهی کویر با بیان اینکه موسیقی متن که برای کودکان طراحی و ساخته میشود باید در تعامل با کودکان باشد و آهنگساز ابتدا با کودکان ارتباط برقرار کند، تصریح کرد: همچنین آهنگساز باید با کودکان دانشگاهی زندگی کند و آنها را بشناسد، سپس یک موسیقی کودک بسازد.
وی ادامه داد: در جشنوارهها باید به موسیقی اهمیت داده شود، روی سخن من با تهیهکنندگان است، زیرا آنها حامی فیلم هستند، اما نظرشان نسبت به موسیقی کمرنگ است.
پورناصح با اشاره به اینکه در جشنوارههای خارجی موسیقی متن جزئی از جشنواره است، تاکید کرد: موسیقی متن در جشنوارههای خارجی اسکار میگیرد، اما در ایران به آن اهمیت داده نمیشود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مدیریت و نظم در این جشنواره بسیار ضعیف بود، اما حضور مردم و چهرههای گرم و صمیمی آنها خوب و دلچسب بوده است.
انتهای پیام/63019/ل20/پ3003