اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان شهرستان دماوند خبر داد

تشکیل حدود 100 پرونده تخلفات اینترنتی در دماوند

دادستان شهرستان دماوند از تشکیل حدود 100 پرونده تخلفات اینترنتی در این شهرستان در یکسال اخیر خبر داد.

تشکیل حدود 100 پرونده تخلفات اینترنتی در دماوند

رحیم رستم‎پور در حاشیه افتتاح پلیس فتای شهرستان دماوند در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ظهور پدیده دهکده جهانی، راه‎اندازی این واحد در شهرستان دماوند یک ضرورت و از احتیاجات بود.

دادستان شهرستان دماوند با بیان اینکه از این پس در زمینه مبارزه با جرایم سایبری شاهد اقدامات مناسبی در این شهرستان خواهیم بود، افزود: پیش از این، رسیدگی به تخلفات سایبری شهرستان در ورامین که فرماندهی حوزه شرق استان تهران را دارد، انجام می‎شد.

رستم‎پور ادامه داد: مردم و شاکیان پرونده‎های تخلفات سایبری در شهرستان دماوند برای پیگیری مشکل خود سختی و زحمت زیادی را متحمل می‎شدند که اکنون با راه‎اندازی پلیس فتای شهرستان دماوند، این مشکلات حل شده است.

وی در خصوص توصیه‎های لازم به مردم در این زمینه گفت: مهم‎ترین عامل در کاهش این جرایم، افزایش معلومات و اطلاعات مردم و خانواده‎هاست.

دادستان شهرستان دماوند اضافه کرد: در بسیاری از موارد مشاهده می‎‎شود که اگر شاکی پرونده اطلاعات درستی در خصوص جرایم اینترنتی داشت، می‎توانست از گیر افتادن در این مخمصه جلوگیری کند.

رستم‎پور بخش عمده کاهش تخلفات سایبری را در پیشگیری خواند و اظهار کرد: این امر از طریق اطلاع‎رسانی درست و دقیق محقق خواهد شد.

دادستان شهرستان دماوند وظیفه اطلاع‎رسانی و افزایش معلومات مردم را بر عهده رسانه‎ها دانست و گفت: در حقیقت رسانه‎ها در این زمینه یاری‌رسان ما هستند و می‎توانند با افزایش دانش و آگاهی مردم گام مهمی برای کاهش تخلفات اینترنتی بردارند.

انتهای پیام/2568/ز20/3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول