اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان سمنان:

پلیس مدرسه برای نخستین‌بار در سمنان راه‎اندازی شد

فرمانده انتظامی استان سمنان با اعلام راه‎اندازی پلیس مدرسه برای نخستین‌بار در سال تحصیلی جاری در 100 مدرسه استان سمنان گفت: روند کاهش سوانح رانندگی با اجرای این طرح ادامه می‏یابد.

پلیس مدرسه برای نخستین‌بار در سمنان راه‎اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سردار محمدرضا میرزایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: رویکرد چند سال اخیر پلیس در فرهنگ‎سازی قوانین راهنمایی و رانندگی به میزان قابل توجهی اثربخش بوده است.

میرزایی کاهش 20 درصدی شمار تلفات سوانح رانندگی در استان سمنان را یکی از ثمرات برنامه‎های فرهنگی و آموزشی پلیس دانست و افزود: در این بین نقش دانش‎آموزان بسیار پررنگ است.

فرمانده انتظامی استان سمنان از سامان‎دهی 90 هزار دانش‎آموز در قالب طرح همیار پلیس در سطح استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: دانش‎آموزان، نمایندگان پلیس در خودروها و خانواده‎ها هستند.

به گفته میرزایی، 100 نفر از مدیران و معلمان مدارس نیز با عنوان فرهنگ بار ترافیک علاوه بر نظارت بر عملکرد همیاران، قوانین راهنمایی و رانندگی را آموزش می‎دهند و از این طریق پلیس را در نهادینه‎سازی رانندگی قانون‎مند کمک می‎کنند.

وی از اجرای طرح پلیس مدرسه برای نخستین بار در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: در این طرح، دانش‎آموزان نخبه مدرسه پس از شناسایی از سوی کارشناسان پلیس آموزش داده می‎شوند و به عنوان سفیران پلیس در مدارس به ارتقای امنیت و انضباط ترافیکی ایفای نقش می‎کنند.

میرزایی نقش همکاری سال‎های اخیر پلیس و آموزش و پرورش را در تحقق امنیت پایدار بسیار اساسی خواند و اظهار داشت: نمی‎توان سهم و جایگاه پلیس در امنیت و معلمان و فرهنگیان در تعلیم و تربیت را نادیده گرفت.

به گزارش فارس؛ روز گذشته نیز در همایش همیاران پلیس که در سمنان برگزار شد، مسئولان فرهنگی و اجرایی استان سمنان و شهرستان از جمله معاون عمرانی استاندار سمنان، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و معاونان وی و ... نیز حضور داشتند.

علاوه بر این، حضور جمع زیادی از دانش‎آموزان که لباس و کلاه همیار پلیسی به تن داشتند و اجرای برنامه‎های متنوع، شور و شوق خاصی را در محل برگزاری مراسم ایجاد کرده بود.

انتهای پیام/2249/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول