اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای در اصفهان

30 ایستگاه سلامت و امنیت در جاده‌های اصفهان برپا می‌شود

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: امسال 30 ایستگاه سلامت و امنیت در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای در اصفهان برپا می‌شود.

30 ایستگاه سلامت و امنیت در جاده‌های اصفهان برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سرهنگ حسین حسین‌زاده صبح امروز در جمع بخشداران و راهوران محله استان اصفهان با اشاره به اینکه ما یک سازمان انتقادپذیر هستیم و دیدگاه مردم را جمع‌آوری و به آن می‌پردازیم، اظهار کرد:ما مدعی نیستم که به تمام دکترین رهبر معظم انقلاب را در ارتباط با راهبرد‌های پلیس عمل کرده‌ایم، اما باید تمام راهبردهای رهبری اجرا شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ملاک‌های صالح ،امین، هوشمند، پیچیده، قوی، معتقد، سریع و به ‌هنگام، مودب، اهل بیان و تفاهم را از جمله ملاک‌های مهم پلیس دانسته‌اند، افزود: در تجزیه و تحلیل تصادفات با موضوع عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی، طی 6 ماه گذشته حدود 400 نفر در جاده‌های استان کشته شده‌اند و چه بسا این افراد از فرهیختگان و درجه یک جامعه بوده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه نیروی انسانی دانش‌محور و تحصیل‌کرده محور توسعه است، تصریح کرد: به همین راحتی برخی از شهروندان به دلایل بسیار ساده از بین می‌روند و در حالی که مقرر شده بود، طی چند سال آینده ما به قله‌های رفیع علمی برسیم و نیروی انسانی از دست رفته در این تصادفات بخش مهمی بودند که دیگر نیستند.

*‌ افزایش تصادفات سبب کاهش مسافر و گردشگر به اصفهان می‌شود

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز اصفهان با بالاترین با آمار بالای تصادفات رسانه‌ای شد، ادامه داد: البته تصادفات ما در برون‌شهر و درون‌شهر اصفهان 15 تا 17 درصد کاهش داشته است.

حسین‌زاده تاکید کرد: اصفهان یک شهر توریسی و جهانگردی تلقی می‌شود و به صورت قطعی این خبرهای تصادفات و آمار بالای حوادث در کاهش میزان مسافران و گردشگران و در نتیجه منفعت اقتصادی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت سبب بررسی وضعیت تصادفات اصفهان در اتاق فکر پلیس و شورای تأمین استان شد، اضافه کرد: در این اتاق فکر از اساتید جغرافیا، شهرشناسی، متفکر مغر و اعصاب، شهرداری و سایر اعضای کمیته حضور داشته‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این قضیه به فرهنگ ترافیک بر می‌گردد و در بررسی‌ها و تصادفات بر‌اساس نوع گواهینامه مقصر بیشترین خلاف‌کاران از بین افراد پایه دو و بالاترین میزان بر اثر خواب‌آلودگی گزارش شده است، گفت: به هر میزانی که شغل و تحصیلات متخلفان پایین‌تر باشد سبب ارتکاب حوادث بیشتری می‌شوند.

*‌ بیشترین تصادفات در حوالی ساعت 7صبح و 14ظهر رخ می‌دهد

وی با اشاره به تصادفات بر اساس سیستم وسیله نقلیه اظهار کرد: بیشتر تصادفات در هوای صاف و آفتابی و بین ساعات پنج تا هفت صبح و 14 تا 16 بعد از ظهر در جاده‌های استان رخ داده است.

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه براساس وضع روشنایی بیشترین تصادفات در راه‌های اصلی و سپس در بزرگراه‌ها، خیابان‌های اصلی، آزادراه‌های فرعی رخ می‌دهد که فرهنگ ترافیک باید به عنوان یک حق و مطالبه مردمی به مردم آموزش داده شود، ادامه داد: بالاترین میزان تصادفات در ماه‌های سال به تابستان اختصاص دارد و در صورتی که ما در چند ماه اخیر با کاهش 15 درصدی تصادفات مواجه بوده‌ایم و50 درصد مرگ‌ها در اثر خواب‌آلودگی و 80 درصد تصادفات در فاصله کمی از شهرها رخ داده است.

*‌ بیشتر تصادفات در فاصله 50 کیلومتری شهرها رخ داده است

وی با اشاره به اینکه سهم تصادفات جرحی در پاسگاه‌های پلیس راه استان و در تهران، نایین، نجف‌آباد و در فاصله 50 درصدی شهرها رخ داده است، تصریح کرد: در استانی همچون اصفهان که پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بوده و جزو پنج شهر نخست جهان از نظر زیبایی است و نخستین تمدن‌های انسانی را در تپه‌های سیلک دارد نباید این چنین کشته و حادثه رخ بدهد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در نقاطی که احتمال وقوع بیشترین حادثه‌ها وجود دارد، ایستگاه سلامت و امنیت برپا شود، اضافه کرد: باید با دستگاه‌های مرتبط در این خصوص تعامل ویژه‌ای صورت بگیرد و  ما باید در سال آتی با احترام و الزام با رانندگان برخورد کنیم.

حسین‌زاده همچنین از راه‌اندازی 30 ایستگاه سلامت و امنیت در استان اصفهان خبر داد و تاکید کرد: باید با خرد جمعی این ایده‌ها را به منصه ظهور برسانیم.

انتهای پیام/63012/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول