اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

تجملات مانع پیش‎روی جوانان در ازدواج شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: امروز تجملات مانع پیش‎روی جوانان در ازدواج شده است و دستگاه‎های دولتی و فرهنگی باید فرهنگ ازدواج آسان را در جامعه ترویج کنند.

تجملات مانع پیش‎روی جوانان در ازدواج شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی با اشاره به لزوم سرمشق گرفتن از پیوند آسمانی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) تصریح کرد: الگوبرداری از این سنت حسنه، زندگی بدون دغدغه و ازدواج آسان را فراهم می‎کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تقوا و ایمان را مقدمه‎ای برای تشکیل یک زندگی مناسب برشمرد و افزود: برای تشکیل زندگی نیاز نیست جوان حتماً وسایل تجملاتی داشته باشد بلکه اگر فردی باتقوا و ایمان به خدا اقدام به تشکیل خانواده کند، کار مناسب و درآمد کافی در زندگی حاصل می‎شود.

واحدی گرایش به تجملات را یکی از موانع پیش‎روی جوانان در ازدواج عنوان کرد و گفت: در بحث تهیه جهیزیه بر اساس روایات دیدیم که پیامبر اکرم (ص) تنها ضروریات زندگی را برای حضرت فاطمه (س) تهیه کرد.

وی با تأکید بر روی آوردن خانواده‎ها به زندگی ساده و بدون تجملات اظهار کرد: در گذشته شاهد بودیم که کل جهیزیه‎ای که تهیه می‎شد در حد لوازم ضروری و متعارف بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خانواده‎ها را یکی از عوامل مؤثر در ترویج ازدواج آسان دانست و خاطر نشان کرد: والدین می‎توانند با اجتناب از برخی شروط از قبیل تهیه مسکن شخصی و خودرو برای جوانان و یا وضع مهریه‎های زیاد شرایط تشکیل خانواده را برای جوانان تسهیل کنند.

واحدی مسئولان و دست‎اندرکاران را گروه دیگر از مؤثران در امر تسهیل ازدواج برشمرد و گفت: با فراهم کردن برخی از امکانات از جمله اعطای وام و تهیه مسکن زوج‎های جوان و ارائه خدماتی از این قبیل به جوانان می‎توان زمینه ازدواج را فراهم آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به نقش بی‎بدیل رسانه‎ها به خصوص رسانه ملی در فرهنگ‎سازی ازدواج آسان و اجتناب از تشکیل زندگی‎های تجملاتی گفت: با استفاده از کارشناسان و روان‎شناسان در رسانه‎ها می‎توان به بیان مضرات بالا رفتن سن ازدواج بپردازند و جوانان را به ازدواج تشویق کنند.

وی علما و روحانیون را یکی دیگر از عواملی عنوان کرد که می‎توانند با بیان روایات فرهنگ ازدواج آسان را در جامعه القا کنند.

انتهای پیام/2249/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول