اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آماری نگران‌کننده از سرانه فرهنگی

کمالوندی: سرانه روزانه فرهنگی هر کهگیلویه و بویراحمدی 15 ریال است/مظلومیت پروژه‌های فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه روزانه فرهنگی هر کهگیلویه و بویراحمدی تنها 15 ریال است.

کمالوندی: سرانه روزانه فرهنگی هر کهگیلویه و بویراحمدی 15 ریال است/مظلومیت پروژه‌های فرهنگی

 امین کمالوندی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در حاشیه نشست مشترک با معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: همیشه گفته‌ام و باز هم می‌گویم که بخش فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد مظلوم‌ترین حوزه در میان تمامی حوزه‌های استان است.

وی ادامه داد: این مظلومیت و محرومیت را می‌توان در قالب پروژه‌های فرهنگی راکد و نیمه‌تمام در استان مشاهده کرد؛ آنجا که کمترین توجه به این پروژه‌ها شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تأسف از دیدگاه و نگاهی که به حوزه فرهنگ تاکنون در این استان از سوی مسئولان وجود داشته است، تصریح کرد: اکنون به دلیل همین نگاه بسیاری از پروژه‌ها راکد مانده و بدهی زیادی در این بخش بر جای مانده است.

کمالوندی به نشست یک ساعته خود با معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: جالب بود که نگاه فرهنگی در این حوزه از معاونت استانداری وجود دارد و اشراف نوروزی به موضوعات فرهنگی برای اهالی فرهنگ و هنر استان خوشحال کننده است.

این مسئول فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه معضلات را برای معاون استاندار از جمله در بحث رکود پروژه‌های نیمه تمام مجتمع‌های فرهنگی و هنری بیان کردیم.

کمالوندی ادامه داد: این مجتمع‌های فرهنگی و هنری در بسیاری از نقاط استان کلنگ خورده‌اند از جمله مجتمع‌های فرهنگی و هنری لیکک، دهدشت و گچساران و باید گفت برای ما بسیار ناپسند است که با گذشت زمانی قریب به 10 سال هر یک پیشرفتی نزدیک به 50 درصد با کمی بیشتر و یا کمتر داشته باشند.

این مسئول، مظلومیت حوزه فرهنگ در پروژه‌های عمرانی را روشن‌تر از روز دانست و گفت: وقتی مقام معظم رهبری فرمایشی مبنی بر رفع مظلومیت از فرهنگ دارند این مظلومیت در استان ما درست خلاف این رهنمود معظم‌له است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به مشکلاتی که این دستگاه با آن دست و پنجه نرم می‌کند اشاره کرد و گفت: در سال گذشته نتوانستیم نمایشگاه کتاب را برگزار کنیم که بسیاری از دیگر مشکلات را بنا به برخی دلایل نمی‌گوییم.

کمالوندی با اشاره به آماری تکان دهنده در خصوص سرانه فرهنگی استان تصریح کرد: ما هر ساله اعتباری 350 میلیون تومانی از اعتبارات استانی برای بخش فرهنگی داریم که اگر آن را تقسیم بر 680 هزار نفر جمعیت استان کنیم اعتبار سالانه هر نفر 536 تک تومانی می‌شود که اگر این را هم تقسیم بر 365 روز کنیم سرانه فرهنگی هر کهگیلویه و بویراحمدی در روز حدود 15 ریال است.

این مسئول ارشد فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما باید با این پول مهندسی فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی مورد اشاره رهبری معظم انقلاب داشته باشیم که نمی‌توان با آن کاری انجام داد.

وی از حجم سنگین برنامه‌های انجام شده در طول تصدی خود بر ارشاد گفت و افزود: شما اهالی رسانه برنامه‌ها را از نزدیک دیده‌اید و کیفیت آن‌ها را هم لمس کرده‌اید که بدهی سنگینی را روی دست ما بر جای گذاشته و امروز از مسئولان استانی انتظار یاری و کمک داریم.

کمالوندی استان را مالامال از استعدادهای فرهنگی دانست و گفت: باید دست هنرمندان استان را گرفت و اجازه ندهیم که حوزه فرهنگ در لابلای کارها و اقدامات دیگر ما گم شده و ناپیدا باشد.

انتهای پیام/2571/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول