اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی دادگستری استان سمنان خبر داد

کاهش موجودی پرونده‏های شوراهای حل اختلاف سمنان

معاون قضایی دادگستری استان سمنان از کاهش موجودی پرونده‏های شوراهای حل اختلاف در استان خبر داد.

کاهش موجودی پرونده‏های شوراهای حل اختلاف سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، عباس علائیان عصر امروز در آیین معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان سمنان اظهار داشت: موجودی پرونده‏های محاکم قضایی استان سمنان از 45 هزار فقره به 26 هزار پرونده در سال‏های اخیر رسیده است.

وی تصریح کرد: شمار پرونده‏های موجود در دادگاه‏های تجدید نظر استان سمنان نیز از 2 هزار و 800 به 213 فقره تا پایان شهریور ماه امسال کاهش یافته است.

معاون قضایی دادگستری استان سمنان افزود: نوبت‏های رسیدگی به پرونده‏های موجود در دادگاه‏های تجدید نظر این استان، پیش از این بیش از یک سال بود و این امر گلایه مردم را به واسطه طولانی شدن رسیدگی‏ها در پی داشت.

علائیان افزود: شاید امروز نیز شماری از مردم از دادگستری استان سمنان گلایه داشته باشند؛ چرا که زمان رسیدگی به این دست پرونده‏ها به روز شده است و فوریت رسیدگی، برخی را متعجب می‏کند.

وی با بیان اینکه شمار پرونده‏های محاکم کیفری استان سمنان نیز 40 درصد کاهش پیدا کرده است، بیان داشت: شوراهای حل اختلاف در استان سمنان ساماندهی و تقویت شده است.

معاون قضایی دادگستری استان سمنان افزود: موجودی پرونده‏های شوراهای حل اختلاف این استان نیز از 8 هزار به 2 هزار و 500 پرونده رسیده است.

علائیان با بیان اینکه در سال‏های اخیر به طور مستمر از زندان‏های استان سمنان بازدید شده است، گفت: بازرسی مستمر و گفت‏وگوی مستقیم با زندانیان در سرلوحه برنامه‏های دادگستری استان سمنان قرار داشت.

انتهای پیام/2249/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول