اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

نفوذپذیری قضات در قضاوت عادلانه معنایی ندارد

معاون اول قوه قضائیه گفت: نفوذپذیری قضات حتی از درون خود، در قضاوت عادلانه معنایی ندارد.

نفوذپذیری قضات در قضاوت عادلانه معنایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در آیین معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان سمنان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان و جمع زیادی از مردم، مسئولان، مدیران کل، قضات، وکلا و کارکنان دادگستری استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: کارکنان دستگاه قضا باید همواره خود را در معرض نسیم الهی قرار دهند.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که سنگ بنای تمام اندیشه‏ها و تفکرات امام خمینی (ره)، این بود که ایشان اعتقاد داشتند «عالم محضر خداست و در محضر خدا نباید گناه کرد».

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه همه وجود حضرت امام بر مبنای همین اندیشه شکل گرفته بود، ادامه داد: امروز نیز مهم‏ترین ضمانت اجرای قانون در جامعه، خودکنترلی است و همه افراد باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند.

رئیسی اضافه کرد: افرادی که خود را در محضر خداوند متعال می‏دانند و همواره موظف به اجرای قانون هستند، توانسته‏اند به خوبی از عهده وظیفه خودکنترلی برآیند.

خودکنترلی وظیفه‏ای عمومی است

وی افزود: در برهه کنونی، به شدت لازم است تا همه افراد جامعه اسلامی خود را در همه احوال موظف به اجرای قانون بدانند تا جامعه در مسیر تعالی رهنمون شود.

معاون اول قوه قضائیه گفت: قضاوت بر اساس حق، لازمه‏هایی دارد که یکی از مهم‏ترین آنها، دوری از نفوذپذیری قضات از سوی همه افراد، نهادها و قدرت‏هاست.

رئیسی بیان داشت: قاضی اگر بخواهد قضاوت عادلانه داشته باشد، حتی باید از درون خود نیز دوری کند و تحت تأثیر حب و بغض درونی نیز قرار نگیرد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی باید مستقل باشد و قاضی از تحت تأثیر دیگران قرار گرفتن، به شدت پرهیز کند.

ظهر امروز رئیس کل جدید دادگستری استان سمنان که با حکم رئیس دستگاه قضایی کشور به این سمت منصوب شده است، در آیینی با حضور معاون اول قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان و جمع زیادی از مردم، مسئولان، مدیران کل، قضات، وکلا و کارکنان دادگستری استان سمنان کار خود را در سمنان آغاز کرد.

با حکم آیت‏الله محمدصادق آملی‏لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، «سیدمحسن مظهری» به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان سمنان منصوب و معرفی شده است.

مظهری پیش از این در سنگر رئیس کلی دادگستری استان خراسان جنوبی فعالیت می‏کرده است.

احمد سیاوش‏پور، رئیس کل قبلی دادگستری استان سمنان اخیراً به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان گیلان منصوب شده است.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول