اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی:

خطرات مربوط به امنیت غذایی با جدیت بیشتری پیگیری شود

مدیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی گفت: مقوله امنیت غذایی در کشور باید به طور جدی پیگیری شود زیرا مواردی وجود دارد که امنیت غذایی را به خطر می‌اندازد.

خطرات مربوط به امنیت غذایی با جدیت بیشتری پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی دومین همایش روز جهانی غذا، مهدی فاخری با اشاره به اینکه برخلاف تصور جهانیان تعداد گرسنه‌های دنیا به میزانی که در اجلاس سال 2‌ هزار، در نظر گرفته شده کاهش پیدا نکرده است، اظهار کرد: علاوه بر این ما در جهان امروز با دو مقوله یعنی گرسنگی ظاهری و پنهان مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: طبق آمارهای موجود در حدود 200 میلیون نفر در جهان مبتلا به پدیده گرسنگی پنهان هستند که این وضعیت در آینده دولت‌ها را با مشکلات زیادی برای درمان اثرات ناشی از سوء‌تغذیه این افراد مواجه می‌کند.

مدیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از غذاهایی که در حال حاضر وجود دارد، ناسالم است، خاطرنشان کرد: حتی در سالم‌ترین شرایط نیز بسیاری از مواد غذایی موجود به دلیل نبود آموزش‌های پایه برای کشاورزان در دوره تولید دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

فاخری ادامه داد: استفاده بیش از حد سموم در کشاورزی که یکی از دلایل آن آموزش ندادن به کشاورزان است مقوله‌ای بوده که سلامت بسیاری از مواد غذایی را به خطر انداخته است.

وی افزود: همچنین استفاده غیرعلمی از آب و یا رعایت نکردن شرایط زیست محیطی در مورد خاک نیز سبب می‌شود سلامت مواد غذایی به خطر بیفتد.

مدیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی با بیان اینکه تعداد گرسنگان ظاهری و پنهان در یک کشور ارتباط مستقیم با سیاست‌های کشاورزی آن دارد، تاکید کرد: در همین راستا کشورهای توسعه یافته سیاست‌های کشاورزی خود را به سمت استفاده از غذاهای ارگانیک تغییر داده‌اند.

فاخری خاطرنشان کرد: ایران یکی از کشورهای واردکننده غذا است و همین مسئله امنیت غذایی را در کشور به خطر می‌اندازد.

وی اضافه کرد: باید در زمینه ایجاد این امنیت در کشور قانون‌های جدید وضع شود تا شرایط را بهبود بخشد و به سبد غذایی خانوار ایرانی کمک کند.

مدیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در زمینه تامین غذا برای خانوارهای ایرانی وجود دارد، مسائل اقتصادی است، خاطرنشان کرد: گرانی‌هایی که اخیراً در کشور به وجود آمده سبب حذف برخی از مواد غذایی لازم از سبد غذایی ایرانیان شده است.

دومین همایش ملی روز جهانی غذا با حضور مسئولان کشوری و سفیران کشورهای خارجی به همت پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، 22 مهرماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول