اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لزوم ترویج فرهنگ مطالعه در کشور

معاون وزیر ارشاد: ممیزی کتاب یکی از دغدغه‌های وزارت است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از معضلاتی که در کشور همیشه وجود داشته موضوع ممیزی کتاب است که از دغدغه‌های وزارت به شمار می‌آید.

معاون وزیر ارشاد: ممیزی کتاب یکی از دغدغه‌های وزارت است

به گزارش خبرگزاری فارس در اهواز، علی‌اصغر کاراندیش‌مروستی در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب خوزستان که صبح امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: برای اینکه فرهنگ مطالعه را در کشور توسعه دهیم باید از‌‌ همان دوران ابتدایی که پایه و اساس کار بوده شروع کرد.

وی بیان کرد: مطالعه، زیربنای تحقیق و پژوهش بوده و نیاز ضروری انسان‌هاست البته مطالعه کردن همچون غذا خوردن و خوابیدن غریزی نبوده و نیاز به آموزش دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور ما بین دو تا 10 دقیقه است افزود: ما باید از طریق شیوه‌های علمی فرهنگ مطالعه را در کشور گسترش دهیم.

وی در ادامه گفت: با وجود اینکه کشورهای در حال توسعه 80 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند اما تنها 30 درصد کتاب‌های موجود دنیا در آنجا تشکیل می‌شود این در حالی بوده که 20 درصد جمعیت جهان از آن کشورهای پیشرفته بوده و 70 درصد کتاب‌های دنیا در این کشور‌ها به چاپ می‌رسد.

کاراندیش‌مروستی با بیان اینکه کشور ما با وجود دانشمندانی بسیار از پیشینه فرهنگی بالایی برخوردار است افزود: ما باید الگوی مدیریت اسلامی برای کشورهای دیگر باشیم.

وی همچنین عنوان کرد: باید مطالعه کردن را به یک امر شیرین برای کودکان تبدیل کرد در غیر اینصورت از آن می‌گریزند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از معضلاتی که در کشور همیشه وجود داشته موضوع ممیزی کتاب است که از دغدغه‌های وزارت به شمار می‌آید.

کاراندیش‌مروستی در ادامه به دومین سفر استانی خود به خوزستان اشاره کرد و افزود: خوزستان شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کرد و آثار قطره قطره خون شهدا در خاک این دیار وجود دارد.

وی در پایان گفت: در نمایشگاه کتاب خوزستان آثار بسیار خوبی عرضه شده است و امیدوارم که مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گیرد.

انتهای پیام/72015/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول