اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای شهر کاشمر مصوب کرد

اجرای 10 برنامه شاخص مناسبتی در اعیاد و سوگ‌ها

در دومین جلسه علنی شورای شهر کاشمر اجرای 10 برنامه شاخص در مناسبت‌های مختلف نظیر اعیاد و سوگ‌ها مصوب شد تا از انجام فعالیت‌های جزیره‌ای پرهیز شود.

اجرای 10 برنامه شاخص مناسبتی در اعیاد و سوگ‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، صبح امروز رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه دو تن از کارشناسان با حضور در جمع اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر به بیان برنامه‌ها و کلیات مسایل فرهنگی در این شهرستان پرداختند.

جواد روشندل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر در این دیدار با اشاره به اینکه با احداث سالن‌های نمایشگاهی در مسیرهای پرتردد شهر یکی از زمینه‌های مهم در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری فراهم می‌شود؛ اظهار داشت: با قدمتی که تعزیه کاشمر دارد متاسفانه هنوز اجرای تعزیه‌ها در مسیر بلوار سید مرتضی انجام می‌شود که با احداث مکان‌های مناسب و مشخص و سالن‌های نمایشگاهی برای عرضه و فروش محصولات فرهنگی و صنایع دستی می‌توان ضمن حمایت از تعزیه‌خوانان، زمینه و بستر لازم برای استقبال شهروندان را نیز فراهم کرد.

روشندل با بیان اینکه احداث فرهنگسرا و سینما از جمله ظرفیت‌هایی است که کمک شایانی به حوزه فرهنگی می‌کند، اظهار داشت: تشکیل کمیسیون فرهنگی با حضور کارشناسان مجرب در شورای شهر مایه خوشحالی است که با تدوین و رعایت شیوه‌نامه‌ها می‌تواند زمینه ارتقا و توسعه اماکن فرهنگی و هنری را به دنبال داشته باشد.

این عضو شورای شهر کاشمر با تقدیر از اقدامات شورا و شهرداری در زمینه نصب تندیس‌ها و فضاسازی شهری خاطر نشان کرد: با توجه به این که مبلمان شهری باید با نظر کارشناس هنرهای تجسمی شهرستان و نیز تایید استان باشد انتظار داریم برای کاهش دغدغه‌ها و نیز در راستای کمک به هنرمندان شهرستان و مجموعه شهرداری کمیته مربوطه تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر سینما را در این شهر یکی از درخواست‌ها و نیازهای شهروندان عنوان و تصریح کرد: با توجه به مشکلات عدیده ساختمان سینمای قدیمی و عدم امکان بازسازی آن، امیدواریم زمینی که در پارک بسیج برای احداث سینما اختصاص یافته عملیات اجرایی ساخت آن آغاز شود.

وی با اشاره به اختصاص قسمتی از آرامستان بقیع کاشمر به قطعه هنرمندان، خواستار تدوین شیوه‌نامه برای استفاده کنندگان و نیز نصب یک نماد مناسب با عنوان آن شد.

محمد ناصری، مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر نیز در این جلسه با بیان اینکه کاشمر در حوزه فرهنگ و هنر از جایگاه ویژه در سطح کشور برخوردار است، گفت: متاسفانه در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه توجه مسئولان سیاست زده عمل می‌شود و امیدواریم با تشکیل کمیسیون فرهنگی با حضور کارشناسان مجرب در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری شاهد بهره‌گیری از توان هنرمندان در تمامی بخش‌ها باشیم.

ناصری با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری تاکنون حمایت‌های خوبی از حوزه فرهنگ و هنر کاشمر انجام داده، اظهار داشت: با توجه به کثرت اجرای برنامه‌های مختلف در سطح شهر پیشنهاد می‌کنیم شورا و شهرداری در بخش حمایت‌ها شیوه‌نامه‌ای هدفمند تدوین کنند تا با برنامه‌ریزی بهتری بتوانیم شاهد برپایی برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف در طول سال باشیم.

وی با اشاره به اینکه تعزیه کاشمر از مخاطبان خوبی در شهر بهره‌مند است، یادآور شد: کاشمر تنها شهرستانی است که در یونسکو به عنوان پایه اصلی تعزیه ثبت است اما متاسفانه در سطح استان و کشور به دلیل برخی مشکلات هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده‌ایم.

در این جلسه با پیشنهاد مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در عید غدیر، روز مادر، 22 بهمن، ولادت امام رضا(ع) و مبعث حضرت رسول(ص) به عنوان جشن و سرور و نیز اجرای برنامه در دهه عاشورا، دهه فاطمیه، هفته دفاع مقدس و شهدا، شهادت امام رضا(ع) و شهادت امام جعفر صادق(ع) در سوگ به تصویب اعضای شورای شهر کاشمر رسید.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول