اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محتوای اطلاعات بیش از 1100 عنوان کتاب

خامه‌یار: کتاب‌نامه نماز منتشر شد

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از انتشار کتاب‌نامه نماز با محتوای اطلاعات بیش از یک‌هزار و 100 عنوان کتاب در قم خبر داد.

خامه‌یار: کتاب‌نامه نماز منتشر شد

محمد خامه‌یار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از چاپ کتاب‌نامه نماز در قم خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت فریضه نماز در اسلام و تالیف کتاب‌های مفید و سودمند فراوان در ابعاد و سطوح مختلف درباره‌ فریضه‌ نماز، معرفی این آثار و کتب برای آشنایی پژوهشگران و محققان حائز اهمیت است، بنابراین بیش از یک‌هزار و 100 عنوان کتاب در زمینه نماز گردآوری شد و اطلاعات آن‌ها در قالب کتابی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به چاپ رسید.

وی انتشار این کتاب را از جمله برنامه‌ها و اهداف ستاد اقامه نماز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم دانست و خاطرنشان کرد: اطلاعات کتاب‌هایی با موضوعات مختلف مانند احکام و فلسفه نماز به ترتیب حروف الفبایی در این کتاب گردآوری شده که دسترسی به کتاب‌ها را برای محققان و پژوهشگران این حوزه آسان می‌کند.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: در این مجموعه یک‌هزار و 124 اثر از مولفین که به صورت مستقیم درباره‌ فریضه‌ نماز، مقدمات، مستحبات و تعقیبات آن به‌ویژه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به زبان‌های فارسی و عربی نوشته و چاپ شده است با ارائه تصویر جلد کتاب، شناسنامه کتاب و شرح مختصر اثر معرفی شده است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ نماز اظهار داشت: ترویج فرهنگ نماز از جایگاه خاصی برخوردار است و هر فرد به اندازه توان خود وظیفه دارد در این حوزه ورود پیدا کند.

خامه‌یار با بیان این‌که نویسنده این کتاب بر اساس انعقاد قراردادی، 6 ماه برای تدوین کتاب زمان صرف کرده است، ادامه داد: سعی شده کلیه‌ کتاب‌های منتشر شده درباره‌ نماز، فهرست‌نویسی شود گرچه با وجود تلاش‌های نگارنده، دسترسی به برخی کتاب‌ها میسر نشد.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: سعی شده در تدوین این اثر از کارهای کلیشه‌ای و تکراری جلوگیری شود تا اثری منسجم به منظور جلوگیری از اتلاف وقت در اختیار پژوهشگران و محققان حوزه نماز قرار گیرد.

وی آثار معرفی شده این کتاب را در موضوعات احکام، تحقیق و پژوهش، مقاله، داستان، شعر، دلنوشته و ... برای گروه‌های سنی مختلف افراد جامعه دانست و عنوان کرد: با توجه به اطلاعات این کتاب این‌گونه استنباط می‌شود که بیشترین کتاب‌های منتشر شده نماز تالیف مقام معظم رهبری است.

خامه‌یار با اشاره به چگونگی گردآوری کتاب‌نامه نماز گفت: آنچه در این کتاب‌نامه آمده، ممکن است یک کتاب پرحجم، رساله، جزوه و ... باشد اما ملاک انتخاب و فهرست‌نویسی آن، چاپ و انتشار و وجود آن در بازار کتاب است.

وی اظهار داشت: در صورت فراهم شدن شرایط و به حد نصاب رسیدن کتاب‌های موضوع نماز، جلد دوم این کتاب را نیز منتشر خواهیم کرد.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول