اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی مشهد خبر داد

دستگیری سارقان پروازی در مشهد

فرمانده انتظامی مشهد گفت: سارقان پروازی که در چند استان کشور سرقت کرده بودند در مشهد دستگیر شدند و به هزار و 19 فقره سرقت اعتراف کردند.

دستگیری سارقان پروازی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احد کریمی شب گذشته در نشست خبری که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، اظهار کرد: سه نفر از سارقان پروازی که در استان‌هایی همچون گیلان و همدان نیز سرقت کرده بودند در مشهد دستگیر شدند.

*دستگیری 190 نفر از سارقان و معتادان اطراف حرم رضوی

فرمانده انتظامی مشهد با بیان اینکه طی اجرای دو طرح، 190 نفر از معتادان و سارقان دستگیر شدند، افزود: در طرح دیگری که توسط پلیس بانوان برای جلوگیری از دزدی در اتوبوس‌ها انجام شد، پلیس توانست 12 نفر از سارقان را که از استان‌های دیگر نیز بودند دستگیر کند و این سرقت‌ها با این طرح به شدت کاهش یافت.

*انواع سرقت‌ها 51 درصد در مشهد کاهش یافت

وی با اشاره به کاهش جرایم در شش ماه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: نزاع منجر به قتل 44 درصد کاهش و دستگیری کیف قاپ‌ها 74 درصد افزایش داشته است و پلیس در کشف خودرو سرقتی تا 87 درصد موفق بوده؛ به طوری که در کل انواع سرقت‌ها در مشهد 51 درصد کاهش یافته است.

کریمی افزود: امسال اعضای 12 باند که اقدام به سرقت و فروش قطعات خودروهای سرقتی می‌کردند، دستگیر شدند.

این مسئول ادامه داد: همچنین روز گذشته یک خودروی 405 سرقتی توسط نوت بوک پلیس شناسایی شد که در این راستا هفت نفر دستگیر شدند و به 50 مورد سرقت خودرو و موتورسیکلت اعتراف کردند.

* اراذل و اوباش تیرانداز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی مشهد اضافه کرد: روز گذشته یکی از اراذل و اوباش معروف مشهد که اقدام به تیراندازی در شهر می‌کرد و سه مورد زندان و آدم‌ربایی نیز داشت توسط پلیس محاصره و به دلیل مقاومت مورد هدف قرار گرفت و دستگیر شد.

کریمی گفت: 31 نفر از اراذل و اوباش بنام مشهد نیز طی سال جاری دستگیر شده‌اند.

*کشف 350 کیلوگرم مواد مخدر طی یکسال اخیر

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 350 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است، افزود: این کشفیات با کارهای اطلاعاتی انجام شده؛ به طوری که در ماشین حمل گوشت نیز مواد مخدر کشف شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: در زمینه توزیع مواد مخدر در سال جاری 5 هزار و 800 نفر دستگیر و 2 هزار و 300 نفر نیز به کمپ‌ها تحویل داده شده‌اند که تعدادی از این افراد خانم بوده‌اند و به کمپ بانوان تحویل داده شده‌اند.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اینکه در بحث بد‌حجابی فرهنگ‌سازی و آموزش انجام می‌شود، افزود: طی هفته ناجا 40 سرکلانتر و کارشناس فرهنگی روزانه در 40 مدرسه و 40 مسجد حضور می‌یابند و به آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه حجاب می‌پردازند.

وی در پایان با اشاره به آلودگی صوتی خودروها گفت: طی سال جاری 800 خودرو به پارکینگ منتقل شده‌ که 20 درصد آن‌ها متعلق به کارناوال‌های عروسی بوده است؛ نیروی انتظامی با این موارد به شدت برخورد خواهد کرد و خودروها از یک تا سه ماه در پارکینگ نگهداری خواهند شد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول