اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC)

پوتین دنبال افزایش ۲۲.۵ درصدی مبادلات روسیه-چین تا ۱۰۰ میلیارد دلار است

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در اجلاس سران اپک در بالی گفت: روسیه برای افزایش مبادلات تجاری خود با چین از رکورد فعلی 87.5 میلیارد دلاری به حداقل 100 میلیارد دلاری آمادگی دارد.

پوتین دنبال افزایش ۲۲.۵ درصدی مبادلات روسیه-چین تا ۱۰۰ میلیارد دلار است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی روسیه، روسیه تمایل دارد همکاری رو به رشد خود را با چین تقویت و مبادلات تجاری را تا 15 درصد افزایش دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس سران اپک (APEC) در بالی اندونزی گفت: روسیه برای افزایش مبادلات تجاری خود با چین از رکورد فعلی 87.5 میلیارد دلاری به حداقل 100 میلیارد دلاری آمادگی دارد.

پوتین در اجلاس همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (APEC) در بالی اندونزی گفت: ما امروز موافقت‌نامه همکاری در زمینه‌های گوناگونی داریم، از جمله پروژه‌هایی با تکنولوژی پیشرفته و حمل و نقل هوایی که ما همچنین تعداد زیادی پروژه‌های زیر بنایی داریم، منظور من در راه آهن و ساخت بزرگراه است.

پوتین گفت: معاملات تجاری ما در رکورد 87 میلیارد دلار پا بر جا مانده است و هدف ما افزایش آن تا سقف 100 میلیارد دلار است.

وی افزود: ما همچنین دورنمای خوبی از اکتشافات فضایی مشترک داریم، ما پروژه های اختصاصی داریم،و ما واقعا امیدواریم تا آنها را رو به جلو به پیش ببریم.

همکاری در بخش انرژی بین روسیه چین نقطه قوت همکاری های آنها محسوب می شود.شرکت بزرگ گاز چینی پترو چاینا گزارش داده است به دنبال سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در میادین گازی روسیه می باشد.یکی دیگر از پروژه های بزرگی که البته با کشورهای برزیل، هند و آفریقای جنوبی مشترک است پروژه 100 میلیارد دلاری بانک توسعه بریکس است که با هدف تامین مالی سرمایه گذاری برای توسعه مشترک،و به وجود آوردن رقیبی برای سلطه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول