اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 6 ماه انجام شد

بازگشت افتخارآفرین استاد دانشگاه سمنان از دانشگاه استنفورد آمریکا

علی خرمیان، استاد دانشکده فیزیک دانشگاه سمنان پس از گذراندن یک دوره فرصت مطالعاتی 6 ماهه در دانشگاه استنفورد به جمع همکاران خود در دانشکده فیزیک پیوست.

بازگشت افتخارآفرین استاد دانشگاه سمنان از دانشگاه استنفورد آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، دانشگاه استنفورد در منطقه دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا واقع است و بسیاری از شرکت‌های معتبر در زمینه فناوری اطلاعات توسط فارغ‌التحصیلان این دانشگاه تأسیس شده‌اند.

دانشگاه استنفورد یکی از منحصر به فردترین دانشگاه‎های جهان در امر پژوهش و فناوری به شمار می‎رود و بر اساس رتبه‎بندی شانگهای پس از دانشگاه «هاروارد» مقام دوم جهان را به دست آورده است.

علی خرمیان با رتبه استادی و دارای مدرک دکترای تخصصی فیزیک با گرایش ذرات بنیادی انرژی‎های بالا از دانشگاه صنعتی امیر کبیر است.

وی دوره پسادکتری (Post Doc) را در پژوهشگاه دانش‎های بنیادی تهران IPM گذرانده است.

خرمیان در حال حاضر چاپ بیش از 58 عنوان مقاله در مجلات معتبر علمی خارج از کشور، 73 عنوان مقاله ارائه شده در کنفرانس‎های ملی و بین‎المللی، اجرای هفت طرح پژوهشی، انتشار دو جلد کتاب، سرپرستی و مشاوره بیش از 34 عنوان پایان‎نامه کارشناسی ارشد و دو عنوان پایان‎نامه دکترا را در کارنامه علمی - پژوهشی خود دارد.

همچنین خرمیان، به عنوان یکی از محققان ایرانی در بزرگ‎ترین شتاب‎دهنده ذرات اروپا (CERN) در شهر ژنو کشور سوئیس از سال 2004 تا 2012 حضور داشته است.

خرمیان به مدت 9 روز برای انجام پروژه‎های مشترک با دپارتمان فیزیک دانشگاه Southern Methodist University  SUM به این دانشگاه دعوت شد و با ارائه یک سخنرانی در ماه May آخرین دستاوردهای تحقیقاتی خود و دانشجویان دکترای فیزیک دانشگاه سمنان را ارائه کردند.

یادآور می‎شود؛ در هفته‎های اخیر نیز حسن زواره‎موسوی هم برای یک فرصت مطالعاتی 6 ماهه به آمریکا سفر کرد.

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول