اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

هشتمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی در بجنورد آغاز شد

طی آیینی هشتمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی با روی صحنه رفتن نمایش «با من تا آخر عشق» به کارگردانی ابوالقاسم یزدانی در سالن گلشن بجنورد آغاز شد.

هشتمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی در بجنورد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، در این جشنواره 10 اثر نمایشی راه یافته به بخش نهایی طی سه روز به رقابت خواهند پرداخت.

دبیر جشنواره تئاتر خراسان شمالی برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه این جشنواره را به همراه زمان‌بندی و محل اجرای آثار نمایشی را اعلام کرد و گفت: بر همین اساس پس از نمایش با من تا آخر عشق از بجنورد، در نوبت بعد از ظهر نمایش «انتظار» به کارگردانی پرستش سلطانی از اسفراین در تالار گلشن اجرا می‌شود.

مرتضی رضایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد ادامه داد: همچنین نمایش «شب شام خور» کاری از جلال‌الدین مرتضوی از جاجرم ساعت 18 امروز در تالار حافظ و نمایش «پشت کلانتری» از بجنورد به کارگردانی مهدی کشمیری ساعت 19:30 در تالار گلشن بجنورد به روی صحنه می‌رود.

دبیر هشتمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی با بیان اینکه در روز دوم جشنواره تالار گلشن و تالار حافظ شهرستان بجنورد هر کدام میزبان دو اجرا خواهند بود، تصریح کرد: «بازی » کاری از برات محمد خیرآبادی از اسفراین و «نقش زن» به کارگردانی انسیه حاجی‌زاده از گرمه‌ به ترتیب و تفکیک ساعت 10 صبح و 12 چهارشنبه این هفته در تالار حافظ و گلشن اجرا می‌شود.

رضایی ادامه داد: در نوبت عصر روز دوم نیز دو اثر نمایشی «اتوبان نواب از شمال به شمال جنوب» به کارگردانی امین فرحی ساعت 18 در تالار حافظ و «ماجرای عجیب یک شب و روز» کاری از عباس کریمی هر دو از بجنورد ساعت 19:30 در تالار گلشن به اجرا در می‌آید.

وی اجراهای روز سوم را شامل دو اثر نمایشی «چند ریش‌تر حرف تب‌دار» به کارگردانی محمد شاکری از بجنورد ساعت 10 صبح در تالار گلشن و نیز «ترنج» به کارگردانی کاظم صفر‌زاده از اسفراین ساعت 12 ظهر در محل تالار حافظ بجنورد اعلام کرد.

این مسئول همچنین زمان برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره را ساعت 19:30 دقیقه پنجشنبه 18 مهرماه در تالار گلشن برشمرد و یادآور شد: در این مراسم از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل می‌آید.

رضایی به برنامه‌های جنبی این جشنواره هم اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه تخصصی عکس و پوستر تئاتر در نگارخانه گلشن بجنورد از جمله این برنامه‌ها بوده که در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان عکاس خراسان شمالی با محوریت نمایش‌های به روی صحنه رفته در سال‌های اخیر و در جشنواره‌های برگزار شده در این استان برای عموم علاقه‌مندان برپا شده است و تا پایان جشنواره ادامه خواهد داشت.

به گفته وی،‌ نادر برهانی‌مرند، مهرداد کوروش‌نیا و  محمدعلی دشت‌گلی آثار این جشنواره را ارزیابی خواهند کرد.

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول